Τι είναι το copywriting

 

Copywriting καλείται η συγγραφή διαφόρων τύπων κειμένου με σκοπό την άμεση παρακίνηση του αναγνώστη να κάνει μια ενέργεια. …ή όπως κορυφαίοι διαφημιστές το έχουν θέσει, “The art of selling through written words”

Το copywriting λοιπόν, αποτελεί ένα από τα βασικότερα εργαλεία marketing. Συναντάς copywriting σε διάφορες μορφές, όπως emails, άρθρα, σελίδες πωλήσεων, λεζάντες σε αναρτήσεις στα social media και διάφορα άλλα…

 

AD 4nXfX3LtUz5gENWz4LlkfguLy0tcr5Vq6G1 bwfK1Kt1I15rUtMjMeuUyHp4gVmC0pb7NqKHlnQIvZtNCMXKSr7FzyOs97 QSBUUS 5mu4Mb2qfldzYqIPocFA6251b4PKV9oIdFGtvHiq56YYyYjg?key=aqESRm tknQJuwClfg5fEA

 

Ο σκοπός πάντα παραμένει ίδιος: Να προχωρήσει ο αναγνώστης σε κάποια ενέργεια… που συνήθως αυτή η ενέργεια είναι η άμεση πώληση (direct sales copywriting).

Αλλά και όχι μόνο…

Το να πείσεις κάποιον να κάνει εγγραφή σε ένα newsletter είναι και αυτό μια ενέργεια! 

Όπως επίσης και το να πείσεις κάποιον να σε κάνει follow, να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου, να σου αφήσει review και πολλά άλλα. 

Για αυτό λέμε πως σκοπός του copywriting δεν είναι να πουλήσει, αλλά να παρακινήσει τον αναγνώστη σε μια συγκεκριμένη ενέργεια. 

(Που συνήθως αυτή η ενέργεια, αφορά την προώθηση ή την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και έτσι το copywriting έχει καθιερωθεί ως ένα μέσο marketing και όχι ως κάποια μορφή λογοτεχνίας.) 

Για να πετύχει αυτό το σκοπό του, κάθε σωστό κείμενο copywriting είναι στο τέλος εξοπλισμένο με το λεγόμενο CTA: Call To Action

 

 

 

 

 

Πότε μια επιχείρηση έχει ανάγκη από copywriting

Μια επιχείρηση έχει ανάγκη από ποιοτικό copywriting στις εξής περιπτώσεις:

 

 1. Αν τρέχει οποιασδήποτε μορφής marketing

Ads, Email marketing, social media… ακόμη και πιο παραδοσιακές μεθόδους marketing όπως τα διαφημιστικά φυλλάδια ή τα ραδιοφωνικά σποτάκια… όλα στη βάση τους χρειάζονται copywriting. 

 

AD 4nXfQn6 PHHn SqDyFs3eqO9k0ZdG3k6JQ9H3BsJ

 

Τα Ads σου χρειάζονται λεκτικά, τα social media σου χρειάζονται captions, τα σποτάκια χρειάζονται ένα έξυπνο script.

 

 2. Αν έχει ιστοσελίδα

Χρειάζεται να λάβεις υπόψιν εικόνες, γραφιστικά, εύκολη πλοήγηση και διάφορους άλλους παράγοντες για να δημιουργήσεις μια ευπαρουσίαστη ιστοσελίδα…

Άμα πάμε στον κορμό όμως, όλα γίνονται για να διαβάσει εν’τέλη ο χρήστης τα κείμενα. Εκεί του λες τι κάνεις, ποιος είσαι και τι χαρακτηριστικά έχει το προϊόν σου… εκεί του μιλάς! Όλα τα υπόλοιπα έρχονται υποστηρικτικά. 

Αρχική, about us, περιγραφές προϊόντων, σελίδες υπηρεσιών, blog… κλπ είναι όλα copywriting. 

 

 3. Αν τα έχει όλα αυτά αλλά θέλει καλύτερα αποτελέσματα

Στους πελάτες μας έχουμε δει απίστευτα υψηλότερα conversion rates συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων μόλις αλλάξαμε το copywriting της σελίδας. 

Μπορεί μια σελίδα να λάμβανε 1000 μηνιαίες επισκέψεις, να ήταν καλοστημένη, πρακτική και εύχρηστη, αλλά ο χρήστης μέσα να μην “άκουγε” αυτό που ήθελε. Να μην ταυτιζόταν με το κείμενο να μην θίγονται οι ανάγκες και τα προβλήματά του μέσα σε αυτό… και έτσι από τους 1000, μετά βίας οι 10 – 20 να προχωρούσαν σε αγορά. 

Η διαφορά που μπορεί να κάνει το copywriting (και τα νούμερα είναι πολύ ρεαλιστικά!) είναι τους 10 – 20 να τους μετατρέψει μέχρι και σε 200 – 300. 

Το ίδιο και στα Ads. Τύχαινε να φέρουμε εως και 6 φορές περισσότερες φόρμες επικοινωνίας στον πελάτη επειδή κάναμε το κείμενο πιο σύντομο, εύστοχο, παρακινητικό και ελκυστικό! 

Σημείωση: Όταν πρόκειται για copywriting, σπάνια αναφερόμαστε σε όγκο περιεχομένου και μεγάλα, “ολοκληρωμένα” κείμενα. Αν και υπάρχει και αυτή η μορφή copywriting (long-form sales copy), συνήθως μιλάμε για κάτι πιο πυκνό και τραβηκτικό.

Το copywriting μπορεί να κάνει την δουλειά του και μόνο από τον τίτλο ή τα sub-headings μιας σελίδας, τις λεζάντες, τις περιγραφές προϊόντων, το CTA κλπ. 

 

 

 

Πως χάνεις χρήματα με κακό copywriting

 

Υπάρχει μια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΑΣΙΚΗ παράμετρος που λαμβάνει υπόψιν ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MARKETING πριν τρέξει οποιοδήποτε ad. Δεν υφίσταται διαφήμιση χωρίς αυτήν και όποιος marketer διαβάζει αυτό το άρθρο, αναμφίβολα θα συμφωνήσει. 

Αυτή η παράμετρος λέγεται CRO ή Conversion Rate Optimization… θα μιλήσουμε για τον όρο αυτό σύντομα… 

Ο τρίτος λόγος, όπως αναφέραμε, που μια επιχείρηση χρειάζεται καλό copywriting και ίσως και ο σημαντικότερος είναι λοιπόν όταν σκοπεύει να τρέξει ads.

Στα ads, ως γνωστόν, επενδύεις χρήματα για να αποκτήσεις θέαση και να δει ο κόσμος την διαφήμισή σου. Αγοράζεις δηλαδή προβολές για την διαφήμιση… δεν αγοράζεις όμως πωλήσεις. (καλά θα ήταν!)

Η πλατφόρμα που θα τρέξεις την διαφήμιση (Google, Meta κλπ) θα σου εξασφαλίσει την προβολή. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σου να φτιάξεις μια πειστική διαφήμιση και να μετατρέψεις την προβολή σε κάποια δράση (αγορά, εκδήλωση ενδιαφέροντος, επίσκεψη σε ιστοσελίδα κλπ). 

Δηλαδή να κάνεις convert… να αυξήσεις όπως λέμε το conversion. 

Conversion Rate Optimization λοιπόν είναι η βελτιστοποίηση με στόχο το καλύτερο convert (ο όρος μπορεί να αφορά μια landing page, ένα email, ένα άρθρο, ένα ad… κλπ). 

Και μάντεψε τι επηρεάζει άμεσα το convert; 

Το copywriting. 

Copywriting δεν είναι απλά το κείμενο. Είναι η ιδέα και η προσέγγιση.

Φυσικά υπάρχουν δεκάδες εξίσου σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν το CVR (Conversion Rate) όπως τα γραφικά, το layout, τα χρώματα, η στόχευση κοινού και πολλά άλλα. 

Ωστόσο χωρίς εύστοχα λεκτικά, η διαφήμιση θα έχει πολύ χαμηλότερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με τις προοπτικές της. 

Οπότε, άμα μπορούσες να είχες μια πιο converting διαφήμιση και λόγω κακού κειμένου να μην φτάνεις τα μέγιστα αποτελέσματα, το αποτέλεσμα είναι η μη πλήρης αξιοποίηση του διαφημιστικού budget. 

Από εκεί δηλαδή που μια καλά optimized διαφίμιση θα σου έφερνε 30 πωλήσεις επενδύοντας κεφάλαιο για 1000 θεάσεις… η ίδια διαφήμιση, με επενδεδυμένα τα ίδια λεφτά (!) , αν δεν μεριμνήσει κανείς για το CRO θα φέρει 10 – 15 πωλήσεις. 

 

 

 

Τι κάνει ένας copywriter

 

1. Customer Research

 

AD 4nXfXm FD4cKyjikWDKOgp1p HN0sEP6JaRTQIOuz5KN0lNFgCzXtvwp2GwSiI9zTtuXymh31HGYP29XoiWVltw3Y5MTJHMZK54ukyj5py ji8VMyrNOhX8rP4ECWRpggKMGqBRAbabiK0ny akn3kzw?key=aqESRm tknQJuwClfg5fEA

 

Οποιοδήποτε άλλο προϊόν ή υπηρεσία, αφορά ένα στοχευμένο κοινό το οποίο μοιράζεται συγκεκριμένα κοινά χαρακτηριστικά. Αυτό που ενδιαφέρει τον copywriter περισσότερο ανάμεσα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι τα κοινά ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.

 

2. Competitor Research

Πρώτον: Ποιο είναι το κοινό μου; 

Δεύτερον: Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει και το προϊόν μου μπορεί να λύσει;

Ποιοι άλλοι πουλάνε το προϊόν μου; Τι προσέγγιση χρησιμοποιούν; Λειτουργεί η προσέγγισή τους; Πουλάνε επειδή κάνουν αποτελεσματικό marketing ή επειδή έχουν όνομα στην αγορά; 

Τι κάνουν όλοι ίδιο και που μπορώ να διαφοροποιηθώ εγώ; 

Η έρευνα του ανταγωνισμού δεν είναι παρά κατευθυντήριες γραμμές για την προσέγγιση και τις ιδέες της καμπάνιας σου. 

 

3. Product Research

Η έρευνα του προϊόντος όταν πρόκειται για marketing δεν αφορά τόσο την έρευνα πάνω στο τεχνικό του υπόβαθρο. Δεν αναφέρουμε δηλαδή τα χαρακτηριστικά του. 

Η έρευνα του προϊόντος αφορά την ανταπόκριση που έχει (ή θα είχε) το προϊόν στην αγορά.

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα τυχαίο προϊόν: “Πακέτα διακοπών”. Ας δούμε μια πιθανή διερευνητική διαδικασία σε μορφή ερωτήσεων. Έτσι θα διαπιστωθούν πιθανά selling points του προϊόντος, ώστε να ανακαλυφθεί το πως θα “πλασαριστεί” στο ευρύ κοινό: 

Γιατί κάποιος να αγοράσει ένα πακέτο διακοπών ή γιατί ο κόσμος αγοράζει πακέτα διακοπών από άλλες εταιρείες;

Του εξοικονομούν χρόνο; Του εξοικονομούν χρήματα; Βρίσκει περισσότερους προορισμούς; Δεν γνωρίζει πως να κλείνει εισιτήρια μόνος του;

Με βάση ποια κριτήρια επιλέγει το πακέτο των διακοπών του; 

Με γνώμονα την αξιοπιστία της εταιρείας; Τις κρητικές πελατών; Επειδή του το πρότειναν γνωστοί του; Επειδή το είδε σε διαφήμιση και το θεώρησε καλή ιδέα;

 

4. User-Friendly Writing

…Και μετά από αυτές τις θεωρητικές διεργασίες, σειρά έχει η σύνταξη φυσικά. Στην κειμενογραφία, αυτό που τονίζουμε είναι η φιλικότητα του γραπτού προς τον χρήστη.

Σκοπός του copywriting δεν είναι ούτε να δείξει ότι ξέρουμε να γράφουμε καλά, ούτε ότι “το’χουμε” με την έκθεση… πολλές φορές ούτε καν η σωστή σύνταξη μετράει. 

Μοναδικός σκοπός είναι ο χρήστης να μπορεί εύκολα και γρήγορα να διαβάζει και να κατανοεί. 

Ένας γενικός κανόνας που προτείνεται από πολλούς marketers είναι το να γράφουμε κείμενα σε επίπεδο τετάρτης δημοτικού…

 

5. SEO

Όταν το κείμενο προορίζεται για τον ιστό, πάντα λαμβάνουμε υπόψιν μας και το SEO (Search Engine Optimization). 

Η φιλικότητα του κειμένου ως προς τον χρήστη είναι ένας παράγοντας SEO όταν πρόκειται για copywriting. 

Μαζί με αυτόν μπορούμε να εντάξουμε: 

    • Την βελτιστοποίηση γύρω από συγκεκριμένο keyword 

    • Την ένταξη keywords στις πρώτες προτάσεις του κειμένου 

    • Την εισαγωγή internal και external linking

    • Την βελτιστοποίηση των anchor texts και των meta information 
 

6. A/B Testing

Αν ο copywriter σου παραδίδει το κείμενο και εξαφανίζεται, υπάρχει πρόβλημα. 

Copywriting είναι τα αποτελέσματα. Κάθε προσπάθεια κειμενογραφίας θεωρείται επιτυχημένη όταν συνοδεύεται από το αναμενόμενο αποτέλεσμα σε conversions. 

Το A/B testing είναι μέθοδος με την οποία τρέχουμε 2 διαφορετικές εκδοχές του ίδιου διαφημιστικού μηνύματος ταυτόχρονα με σκοπό να οριστικοποιήσουμε αυτήν που έχει το καλύτερο performance. 

Είναι σύνηθες το να βλέπουμε πως κάθε κείμενο copywriting συνοδεύεται πάντα και από ένα δεύτερο version του, ώστε να διεξαχθούν τα κατάλληλα tests και να ελεγχθεί πιο από τα δύο είναι πιο αποδοτικό ως προς τις ενέργειες του κοινού.

 

 

 

Copywriting και content writing 

Αποσαφηνίζοντας δύο έννοιες που μπερδεύονται συχνά, το content writing αποτελεί υποκατηγορία του copywriting. 

Copywriting

Ως copywriting xαρακτηρίζουμε οποιοδήποτε κείμενο έχει σκοπό να παρακινήσει για μια δράση. 9 στις 10 φορές, τα άρθρα και τα blogs (βασικό είδος content writing) πέρα από το να παρέχουν πληροφορία, αποσκοπούν και αυτά σε κάτι – συνήθως να παροτρύνουν τον χρήστη να διαβάσει την επόμενη δημοσίευση, να επισκεφθεί την ιστοσελίδα ή να ρίξει μια ματιά στα προϊόντα της. Οπότε θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι το content writing αποτελεί copywriting στην πλειονότητα των περιπτώσεών του. 

Content Writing

Το content writing συνήθως έχει να κάνει με την πληροφόρηση (άρθρα και blog posts). Δεν θα μπορούσε να αποτελεί όρο ομπρέλα κάτω από την οποία θα υπαγόταν το copywriting – τα λεκτικά για μια διαφήμιση για παράδειγμα δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν content writing. 

 

 

 

Τι περιπτώσεις copywriting έχουμε

    • Άρθρα και blog posts 

    • Landing Pages

    • Website Content 

    • Product pages 

    • Offer pages 

    • Λεκτικά διαφημίσεων 

    • Social media captions 

    • Emails και Newsletters

    • Product Descriptions

    • Business slogans 

    • Scripts για βίντεο
 
 

Copywriting: Κόστος

Όπως ίσως να έχει γίνει ήδη αντιληπτό, απλά και μόνο το “πόσο κάνει το copywriting” είναι μια πολύ γενική ερώτηση, μιας και από copywriting σε copywriting υπάρχει διαφορά. 

Είναι συνήθως λάθος το να χρεώνουμε με την λέξη, αφού διαφορετική αξία έχουν οι 100 λέξεις σε ένα caption 150 λέξεων όλο κι όλο… και διαφορετική σε μια sales page που είναι συνολικά 1000 λέξεις. 

Πως μπορείς να μάθεις πόσο πάει το copywriting για ένα συγκεκριμένο σκοπό; 

Κάλεσέ μας! 

 

Το άρθρο, αποτελεί έκθεση των απόψεων και ιδεών των συντακτών της writelix. Δεν προορίζεται για συμβουλευτική χρήση σε θέματα marketing.

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε