Τι είναι SEO; 

 

SEO (Search Engine Optimization) είναι οι πρακτικές βελτιστοποίησης της οργανικής κατάταξης μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Πιο απλά, είναι το σύνολο των τροποποιήσεων που γίνονται σε μια ιστοσελίδα και στο συνολικό της branding, ώστε να εμφανίζεται πρώτη στα αποτελέσματα της google, όταν ο κόσμος αναζητά συγκεκριμένα keywords.

 

Απλό Παράδειγμα SEO 

 

Έχεις e-shop με ανδρικά παπούτσια. 

Ένας χρήστης, με πρόθεση να αγοράσει υποδήματα, πάει στην αναζήτηση και πληκτρολογεί τον όρο “ανδρικά παπούτσια”. 

Του εμφανίζονται δεκάδες χιλιάδες αποτελέσματα, μεταξύ των πρώτων διάφορες εταιρείες και brands… εσύ εμφανίζεσαι κάτω από όλους αυτούς και μάλιστα στις τελευταίες σελίδες των αποτελεσμάτων. 

Πως θα βγεις στην πρώτη; 

Εκεί έρχεται το SEO.

…Ας τα δούμε όμως με τη σειρά… 

 

 

Τι είναι Οργανικά Αποτελέσματα

 

Οργανικά (Organic), είναι τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, τα οποία βρίσκονται εκεί χωρίς κάποιος να τα έχει προωθήσει επί πληρωμή.

 

RCXw6zWhowtr SVFZwUIwKR0YT706ZhPLSNB8lYwwjB4smr3oHF9w3Q0Q2J1NtmQ3LOrW4mvazAr3RT9nR6eJPC4ueBoXfvo5pFYTpIVqNmgCgVt7FhLzauIxFOVBhbQUPduXZpqzSSd0ue4 iUfg 4

 

Στο παραπάνω παράδειγμα, τα “χορηγούμενα αποτελέσματα” είναι εκεί επειδή: 

      1. Είναι σχετικά με το ερώτημα του χρήστη και 
      2. Ο ιδιοκτήτης πλήρωσε την google για να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα 

    1.  

    Ενώ, τα οργανικά αποτελέσματα είναι εκεί επειδή: 

        1. Είναι σχετικά με το ερώτημα του χρήστη και 
        2. Η google θεωρεί τις σελίδες αυτές πιο αξιόλογες από όλες τις υπόλοιπες, ώστε να της εμφανίσει στις υψηλότερες θέσεις. 

      1.  

       

      Στους οργανικούς τρόπους προώθησης βασίζεται εξ ολοκλήρου το content marketing.

       

       

      Η σημασία των Keywords

       

      Keywords ή λέξεις κλειδιά ονομάζουμε συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις που πληκτρολογεί ο χρήστης στη μπάρα αναζήτησης προκειμένου να βρει την πληροφορία, το προϊόν ή την εταιρία που έχει στο μυαλό του. 

      Οι λέξεις κλειδιά είναι ΠΟΛΛΑ παραπάνω από όρους αναζήτησης. Είναι ίσως και τα θεμέλια ενός αποτελεσματικού SEO strategy. Όλο το πλάνο που θα ακολουθήσει μια εταιρία για το SEO της υλοποιείται με γνώμονα τις λέξεις κλειδιά που θα επιλεγούν.

       

       

      ueNNaSGtyfW5B1OtbddApEN2DmLtghrVx0DvA9atU978hBLKW1eKyz6 Ro7k8UsyEoxPKMvwfM4nrBef

       

       

      Πρακτικά, τι κάνουμε με το SEO; 

       

      Επιλέγουμε λέξεις κλειδιά που να ικανοποιούν έναν συνδυασμό 2 παραγόντων: 

      Πολλών  μηνιαίων αναζητήσεων και χαμηλού ανταγωνισμού (δηλαδή να μην υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που να κατατάσσονται αυτή τη στιγμή ψηλά για αυτή τη λέξη). 

      Αφού επιλέξουμε ποιες θα είναι αυτές οι λέξεις, εφαρμόζουμε όλες τις γνωστές πρακτικές SEO με σκοπό να εμφανιζόμαστε εμείς στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης για αυτές τις λέξεις, αντί για κάποιον ανταγωνιστή

      Σε αυτές τις πρακτικές εντάσσονται, η “φιλοκοποίηση” της ιστοσελίδας προς τον χρήστη, η έρευνα του ανταγωνισμού, η ένταξη της ιστοσελίδας στην κονσόλα της google και η παρακολούθησή της μέσω αυτής… κλπ

       

       

      Τι κάνει ένας SEO specialist

       

      SEO Specialist είναι το άτομο ή η ομάδα που αναλαμβάνει να συνδυάσει σε ένα πακέτο υπηρεσιών, όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου ως προς τις μηχανές αναζήτησης.

      SEO Specialist μπορεί να είναι ένας μεμονωμένος ελεύθερος επαγγελματίας που ασκεί την πρακτική του SEO, ή μπορεί να είναι και ένα εξειδικευμένο SEO agency. 

      Σε κάθε περίπτωση, το Search Engine Optimization περιλαμβάνει κάποιες στανταρντ διαδικασίες, στις οποίες θα αναφερθούμε με συντομία παρακάτω. 

       

      Website Audit:

      Πάντα το πρώτο βήμα θα είναι μια αρχική ανάλυση της παρούσας κατάστασης της ιστοσελίδας. Σε αυτήν θα βρεθούν τα αδύνατα σημεία της, τα στοιχεία που πρέπει να αναδειχθούν, αλλά και αυτά που πρέπει να αναπροσαρμοστούν.

       

      Competitor Research:

      Μια αναλυτική έρευνα του ανταγωνισμού και του κλάδου είναι τουλάχιστον ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. Στην πραγματικότητα της google, όταν μιλάμε για ανταγωνισμό, αναφερόμαστε σε keywords. 

      Μας ενδιαφέρει να βρούμε ποιες λέξεις θα στοχεύσουμε και σε τι επίπεδο βρίσκονται οι επιχειρήσεις που κατατάσσονται ήδη ψηλά για αυτές τις λέξεις… αν είναι μεγάλες εταιρίες με φυσική έδρα, αν είναι eshops, αν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ.

      Για παράδειγμα, μπορεί μια λέξη να φαίνεται δελεαστική, αλλά ο οργανικός ανταγωνισμός για αυτή τη λέξη να είναι απροσπέλαστος για μια επιχείρηση νεοσύστατη.

       

      Ld3f84fSQW4b6LZ48 QqQ07zhaIRsPBcXBd FQsIv rIi3r6PuTd50fhrMfB0cyQsLLPWYsWGLJyp5A6 p0JmlYXBkl1pwG1F6JhVwuwUD0cQiUg4IKGb56yqXgJ7Zkcbo2GPPepGEvNLD4UqMEl9uM

       

      Βλέπε το παραπάνω παράδειγμα, στο οποίο για την λέξεις κλειδί “κουφώματα αλουμινίου” τα πρώτα οργανικά αποτελέσματα είναι αυτά του Skroutz και της Exal (20+ χρόνια στον κλάδο). 

       

      Goal & Plan:

      Τα αποτελέσματα του SEO πρέπει να είναι μετρήσιμα και να μεταφράζονται αρχικά σε επισκεψιμότητα και έπειτα σε πωλήσεις. Συνεπώς, μετά τα προηγούμενα στάδια της έρευνας, σειρά έχει ο καθορισμός μερικών ρεαλιστικών στόχων σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. 

       

      Σειρά έχει ένας βασικός διαχωρισμός…

      Ένας διαχωρισμός πρακτικών SEO με βάση το πόσο άμεσα ή όχι αφορούν την ιστοσελίδα. Έτσι έχουμε τις On-Page και Off-Page τεχνικές. 

      Κάθε υπηρεσία SEO optimization πρέπει να περιλαμβάνει σε επαρκές βαθμό και τις δύο μεθόδους.

       

      3Bg2vUkSem3qXntHClyaICjja wVHHheBcmVi4BPlueMRoiuSrujNEJyCBSiMQ2bOcQDn UiQLABZkkg1kFkd5W4cH4vubrMqWR YQrqylNQOKiEWOH6 XAK63JCTlezhC1o0aADqF973FHKMYMlMU

       

      On-Page:

      Περιλαμβάνει ενέργειες που πραγματοποιούνται είτε στο τεχνικό, είτε στο κατασκευαστικό, είτε στο αισθητικό κομμάτι της ιστοσελίδας. Μπορεί να περιέχει τη δημιουργία περιεχομένου, τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας, τη διόρθωση τεχνικών λαθών στην κατασκευή κλπ.

       

      Off-Page:

      Περιλαμβάνει κυρίως προωθητικές ενέργειες που γίνονται εκτός της ιστοσελίδας, με στόχο να οδηγήσουν κοινό στην ιστοσελίδα. Μπορεί να περιέχει το link building, τα affiliate articles, την έρευνα keywords, την προώθηση στα social media κλπ

       

      Consistency:

      Η επιμονή είναι βασικό χαρακτηριστικό μιας στρατηγικής SEO optimization και αυτό για δύο λόγους: 

          1. Ο πρώτος είναι ο προφανής… δηλαδή ότι ο ανταγωνισμός στους περισσότερους κλάδους μεγαλώνει μήνα με τον μήνα. Έτσι, η δική σου προσπάθεια, για να επιφέρει καρπούς πρέπει να υπερέχει αυτή του ανταγωνισμού. 

            1. Ο δεύτερος είναι πιο τεχνικός και αφορά την εύνοια που δείχνει η google για site με υψηλή δραστηριότητα. Ακόμα και αν δεν έχεις traffic. η google βοηθά σελίδες στις οποίες βλέπει ότι αναρτάται καθημερινά περιεχόμενο, γίνονται συνεχής βελτιώσεις και ενημερώσεις, προστίθενται σελίδες και διορθώνονται errors.

          Προσοχή! Η επίδοση ενός SEO specialist δεν θα πρέπει να κρίνεται ούτε από το πόσα σεμινάρια έχει παρακολουθήσει, ούτε από το πόσο όμορφη θα σου κάνει την ιστοσελίδα. Αλλά από τα αποτελέσματα που θα σου φέρει. 

          Το SEO είναι μια καθαρά result-oriented υπηρεσία. 

          …όταν μιλάμε για αποτέλεσμα μάλιστα, δεν αναφερόμαστε απλά στην κατάταξη που θα εξασφαλίσει για την σελίδα σου (αν και αυτό είναι το 90% της ουσίας). 

          Τα αποτελέσματα αναφέρονται και στην κατάσταση στην οποία ο εκάστοτε επαγγελματίας θα αφήσει την ιστοσελίδα σου. Θα μπορεί ένας μελλοντικός συνεργάτης να κάνει αλλαγές και τροποποιήσεις; Θα αφήσει πίσω του ένα white-hat backlink profile; Θα εγκαταστήσει εύχρηστα και οικονομικά plugins; Θα σου εξασφαλίσει ένα οικονομικό και επαρκές hosting; 

           

           

          Πόσο θα μου πάρει για να φτάσω στην πρώτη σελίδα της Google 

           

          Οι βασικοί παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι οι εξής: 

              • Ο ανταγωνισμός σου – Ίσως και το σημαντικότερο

              • Το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται ήδη η ιστοσελίδα σου (μέγεθος, υγεία ιστότοπου, errors, περιεχόμενο) 

              • Το budget σου

            Με εντατικές προσπάθειες, για μια επιχείρηση μπορεί να χρειαστεί από 3 μήνες έως και 1 χρόνο ή και παραπάνω για να κατακτήσει μια καλή οργανική κατάταξη στην πρώτη σελίδα. 

            Θα μπορούσε να πάρει λίγους μήνες για μια αγορά όπως “επισκευές εκτυπωτών” και παράλληλα θα μπορούσε να πάρει πάνω 2 χρόνια για μια αγορά όπως “Κλειδαράς Αττική”. 

            …και φυσικά τίποτα δεν είναι μόνιμο. Όσο ο ανταγωνισμός σου επενδύει και αυτός στο δικό του SEO (και πιστέψτε μας, όλο και περισσότεροι το κάνουν), τόσο μεγαλύτερες θα πρέπει να είναι και οι δικές σου προσπάθειες στο να διατηρήσεις την κατάταξή σου. 

             

             

            Σημαντικό

             

            Εδώ το χάνουν μερικοί… 

            Οι πρακτικές SEO δεν είναι παρά βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, ως προς τον χρήστη. Το μυστικό για μια επιτυχημένη στρατηγική SEO, δεν είναι να σπάσεις τον αλγόριθμο με τον οποίο λειτουργεί η google… ούτε να κάθεσαι όλη μέρα και να γεμίζεις με περιεχόμενο τις σελίδες σου.

             

            F1y7mfQXuZ8YJ0EUovWy8 uYqfoZVlhEgKpvEIuhfN5lQAEOCyJEQK YgjQF6YllLE1DpLKL1n1jGLA 1Njho289x58K0tesMBdZoFkvORScKFdpaU116SoYO9YgljB1ogwodmsSSGjmZyzAZH YyMc

             

            Η ουσία είναι στο να φτιάξεις μια σελίδα φιλική και χρήσιμη προς τον χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης, ανταμείβουν με υψηλές κατατάξεις τις ιστοσελίδες, οι οποίες είναι εστιασμένες στην άριστη εμπειρία χρήστη (User Experience συντ. UX). 

            Το καλό SEO ταυτίζεται με την καλή εμπειρία χρήστη. Δείτε για παράδειγμα τα παρακάτω: 

                • Η συγγραφή χρήσιμου περιεχομένου σαν το παρόν άρθρο

                • Η τεχνική αρτιότητα μιας ιστοσελίδας, χωρίς bugs και missing pages

                • Η ταχύτητα φόρτωσης 

                • Το internal linking (σύνδεση σελίδων μεταξύ τους στην ίδια ιστοσελίδα)

                • Η εύκολη πλοήγηση 

              …και εκατοντάδες άλλα, είναι όλοι παράγοντες SEO και ταυτόχρονα είναι παράγοντες οι οποίοι κάνουν καλύτερη την εμπειρία χρήστη.

              Η καλή εμπειρία χρήστη μπορεί να ερμηνευθεί με πολλές έννοιες. Είτε αυτό σημαίνει ο χρήστης να βρει εύκολα, γρήγορα και σε διαθεσιμότητα το προϊόν που ψάχνει… Είτε να βρει έγκυρα και αξιόπιστα την πληροφορία που θέλει.

               

               

              SEO: Κόστος

               

              Το SEO δεν υπάγεται στις οικονομικές μεθόδους digital marketing, καθώς βασικό χαρακτηριστικό του αποτελεί η εντατικότητα. 

              Εντατικές προσπάθειες SEO συνεπάγονται ένα μηνιαίο πάγιο κόστος που συνήθως, για ένα αξιόλογο αποτέλεσμα, κυμαίνεται στα 200 – 400 € μηνιαίως και μπορεί να φτάσει και τις αρκετές εκατοντάδες €. 

              Για τον επιχειρηματία αποτελεί δέσμευση. Σε περίπτωση που διαμορφωθεί και ξεκινήσει να υλοποιείται ένα πλάνο SEO, η οποιαδήποτε διακοπή του (έστω και για μερικές εβδομάδες) θα κάνει ζημιά στις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τη συγκεκριμένη περίοδο.

              Κακά τα ψέματα όμως… επιτυχία στο SEO της σελίδας σου, σημαίνει σοβαρή εδραίωση στην ψηφιακή (και όχι μόνο) αγορά. 

               

               

               

              —————————————————————————————

              Το άρθρο, αποτελεί έκθεση των απόψεων και ιδεών των συντακτών της writelix. Δεν προορίζεται για συμβουλευτική χρήση σε θέματα marketing.

              Επικοινωνήστε Μαζί Μας

              Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr

              Αφήστε μια απάντηση

              Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

              Αρχική Σελίδα
              Τηλέφωνο
              Ας Συνεργαστούμε