Τα 3 tips των ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ Copywriters

Joseph Sugarman, Victor Opper Schwab, Eugene M. Schwartz, Drew Eric Whitman είναι 4 από τους πιο κορυφαίους και πιο μεταδοτικούς Copywriters όλων των Εποχών. 

Αν δεν ξέρεις τι είναι και τι κάνει ο copywriter, μπορείς να ρίξεις μια ματιά εδώ

 

Ο καθένας από αυτούς στα βιβλία του, έχει αναλύσει σε βάθος, μετά από χρόνια εμπειριών, τα σημαντικότερα μαθήματα για το πως μπορεί κανείς να γράψει ένα αποτελεσματικό κείμενο για διαφήμιση. 

Τι κάναμε εμείς? 

Συμπυκνώσαμε τα βασικότερα διδάγματα όλων των παραπάνω κορυφαίων copywriters σε 4 σύντομες ενότητες!

1) Χωρίς την προσοχή του κοινού, δεν υπάρχει (κείμενο για) διαφήμιση

Ανεξαιρέτως, ο κάθε διαφημιστής, θα σου πει πως αν δεν “αρπάξεις” την προσοχή του κοινού σου, το παιχνίδι είναι από την αρχή χαμένο. 

Τι νόημα έχει το να αφιερώσεις χρόνο και ενέργεια για να δομήσεις ένα καλό διαφημιστικό κείμενο, ή διαφημιστικό μήνυμα γενικότερα, αν δεν μπορέσεις να κάνεις τον καθημερινό χρήστη να σταματήσει και να το διαβάσει ή να το δει? 

Όλη η δουλειά του copywriter, θα πρέπει να ξεκινάει από το να φτιάξει έναν τίτλο (…ένα heading) που κατευθείαν να προκαλεί τον χρήστη να θέλει να διαβάσει περισσότερα.

Το να “αρπάξω” την προσοχή μπορεί να μεταφραστεί σε διάφορα πράγματα. Είναι ανάλογα το διαφημιστικό μέσο που χρησιμοποιείς. Για παράδειγμα: 

  • Σε ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό, ή ένα διαφημιστικό στο Youtube. Μπορείς να τραβήξεις την προσοχή με ήχο, ελκυστικά γραφικά εφέ, ή ανθρώπους. (Το ανθρώπινο στοιχείο -ταύτιση- είναι πάντα στα συν)
  • Σε ένα e-mail. Μπορείς να τραβήξεις την προσοχή με ένα δυνατό subject line. 
  • Σε ένα σποτάκι στο τικτοκ. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τόσο ένα ισχυρό γραπτό μήνυμα, όσο και ήχο, εικόνα, εφέ… κλπ 

  • Σε ένα διαφημιστικό κείμενο για μια ιστοσελίδα. Εκεί, την προσοχή θα τραβήξει η ψυχολογική προσέγγιση που θα επιλέξεις για τον τίτλο του κειμένου σου. (Περισσότερα για αυτό στην τρίτη ενότητα)

 

2) Μίλα στο κοινό σου

“If you sell to everyone, you sell to no one!”

 

Είναι αδύνατον ένα συγκεκριμένο κείμενο για διαφήμιση, για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία να απευθύνεται σε οποιοδήποτε άτομο. Όσο και να σκεφτείς, δεν υπάρχει ούτε ένα προϊόν στον κόσμο που να είναι χρήσιμο για κάθε άνθρωπο στη γη. (Σας προκαλώ στα σχόλια, να με βγάλετε λάθος…) 

 

Έτσι, έχεις να κάνεις 2 πράγματα: 

1) Να βρεις σε ποιον απευθύνεται το διαφημιστικό σου κείμενο. 

2) Να προσαρμόσεις το μήνυμα στο κοινό αυτό (target-audience).

 

Για το πρώτο, τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνεις είναι

  • Φύλο
  • Ηλικιακή Ομάδα
  • Επαγγελματική Κατάσταση
  • Ανάγκες
  • Καθημερινά Προβλήματα

Για το δεύτερο, αυτά που πρέπει να προσαρμόσεις, είναι

  • Η ψυχολογική προσέγγιση του μηνύματός σου (περισσότερα παρακάτω)
  • Το ύφος και ο τόνος
  • Το μέσο στο οποίο θα προτιμήσεις να διαφημιστείς
  • Το μέγεθος του μηνύματός σου
  • Τον τρόπο με τον οποίο θα τραβήξεις την προσοχή στην αρχή του κειμένου για διαφήμιση. 

3) Κατανόησε τους συναισθηματικούς διακόπτες

”People don’t buy for logical reasons. They buy for emotional reasons.”

  • Zig Ziglar,  salesman, author, and motivational speaker

Πάρε για παράδειγμα, οποιαδήποτε αγορά έχεις κάνει τις τελευταίες ημέρες. Κάθε μια από αυτές, συνοδεύτικε 100% από έναν ή περισσότερους ψυχολογικούς παράγοντες. 

Ας πάρουμε ένα πολύ απλό παράδειγμα!

Γιατί αγόρασες μια τσίχλα?

Για να αισθανθείς φρεσκάδα, καθαριότητα, υγιεινή. Για να έχεις ένα επιμελές παραστατικό. Για να αποχωριστείς τη δυσοσμία (και την μείωση αυτοπεποίθησης που συνοδεύεται από αυτήν) που σου άφησε κάποιο φαγητό. ‘Η απλά για την ικανοποίηση που δίνει μια τσίχλα στους γευστικούς σου κάλυκες. 

Όλα τα παραπάνω είναι συναισθήματα. Και μπορείς να τα κατανοήσεις και να τα χρησιμοποιήσεις για να κάνεις το κείμενο για διαφήμιση που γράφεις αιχμηρό.

4) Πες κάτι διαφορετικό στο κείμενο για διαφήμιση

Και ένα τελευταίο μάθημα από την Writelix και την εμπειρία της στο χώρο της κειμενογραφίας. 

 

Μέσα σε μια αγορά με χιλιάδες διαφημιστικές εταιρείες και όλο και περισσότερο marketing μέρα με τη μέρα σε κάθε μέσο, στα μάτια του αγοραστή θα ξεχωρίσει αυτός που έχει κάτι διαφορετικό να πει. 

…Κάτι ενδιαφέρον, κάτι ασυνήθιστό, κάτι έξυπνο, κάτι πρωτότυπο. 

Άμα είναι να κάνεις κάτι και να το κάνεις ακριβώς όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος, μην το κάνεις καν. 

Δείξε τι διαφορετικό έχεις να προσφέρεις από τον ανταγωνισμό. Δείξτο πρώτα μέσω της διαφήμισης σου και μετά μέσω του προϊόντος σου. 

Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να σου έρχεται πάντα στο μυαλό είναι: 

“Γιατί να επιλέξουν εμένα?” 

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr

2 thoughts on “Τα 3 tips των ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ Copywriters

  1. Pingback: Τι είναι η συγγραφή άρθρων επί πληρωμή | Writelix.gr

  2. Pingback: Αρθρογραφία επί πληρωμή | Writelix.gr

Comments are closed.

Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε