Overview
Με περίπου 3 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, το facebook αναμφίβολα είναι ένα από τα social media με τα οποία μπορείς να προσεγγίσεις το targer–audience της επιχείρησής σου.
…Ειδικά αν το target audience σου ανήκει στο ηλικιακό group από 25 εώς 50
Το facebook έχει τη δύναμη, έχει την απήχηση και για να το κάνεις ένα πολύ αποτελεσματικό κανάλι marketing για την επιχείρησή σου, χρειάζεσαι τη σωστή στρατηγική!
Πως μπορώ να προωθηθώ στο Facebook
Όπως ίσως γνωρίζεις, το facebook διαφημίζει επιχειρήσεις εδώ και χρόνια με τα paid ads. Παράλληλα όμως οι χρήστες επιλέγουν και οργανικούς τρόπους marketing.
Τι είναι το organic marketing Οργανικοί, είναι οι τρόποι marketing με τους οποίους δεν πληρώνεις τη πλατφόρμα για να σου φέρει κοινό όπως γίνεται με τα ads, αλλά το κοινό σε βρίσκει και σε ακολουθεί από μόνο του επειδή του αρέσει το περιεχόμενό σου. |
Οργανικός τρόπος marketing είναι κυρίως η τακτική δημιουργία περιεχομένου, η αλληλεπίδραση με το κοινό σε posts και stories και οι συνεργασίες με άλλους δημιουργούς.
Οι οργανικοί τρόποι είναι πιο οικονομικοί και μακροπρόθεσμα είναι η πιο συμφέρουσα λύση.
Facebook Ads
Φυσικά όμως υπάρχουν και οι πληρωμένες διαφημίσεις στο facebook οι οποίες ομολογουμένως είναι πολύ στοχευμένες και μπορούν να γίνουν πολύ αποτελεσματικές.
Οι διαφημίσεις στο facebook χρειάζονται 2 βασικά πράγματα για να γίνουν αποτελεσματικές:
- Μια έξυπνη στόχευση κοινού – Το να καταλάβει δηλαδή ο επιχειρηματίας σε ποιους πελάτες απευθύνεται το προϊόν του και ποιο είναι το ιδανικό κοινό για την επιχείρησή του. Αφού γίνει αυτή η στόχευση, η όποια facebook ads καμπάνια θα πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα του target audience.
- Ένα converting funnel – Μια καλή διαφήμιση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αν δεν ανήκει σε μια καλά δομημένη στρατηγική δημιουργίας δυνητικών πελατών.
Δυνητικοί πελάτες (ή leads) είναι τα άτομα που ξέρεις ότι χρειάζονται ή μπορεί να χρειαστούν το προϊόν ή την υπηρεσία σου και διατηρείς επαφή μαζί τους κρατώντας το ιμειλ τους ή κάποιο άλλο προσωπικό στοιχείο.
Overview
Το instagram αποτελεί παρακλάδι του facebook. Στο “ποιά είναι το πιο δημοφιλή social media?” το instagram μπαίνει σίγουρα στη λίστα.
Διαφοροποιείται από το facebook σε μεγάλο βαθμό ως προς το κοινό. Ενώ το facebook απευθύνεται όπως είπαμε σε ηλικιακά group των 25 με 50, με το instagram μπορείς να προσεγγίσεις και πιο νεανικό κοινό.
Marketing στο Instagram
Το instagram ίσως είναι και από τα καλύτερα social media για την δημιουργία οργανικής απήχησης, καθώς παρέχει μια πληθώρα σε τύπους περιεχομένου. Μπορείς να δουλέψεις με:
- Photo Posts
- Video Posts
- Carousel Posts
- Stories
- Reels
Αλλά και να χτίσεις έναν λογαριασμό που να δίνει value στον επισκέπτη χρησιμοποιώντας τα highlights και τις θεματολογίες post.
Κάποια best practices στη δημιουργία περιεχομένου στο instagram είναι τα παρακάτω:
- Κατανόηση του target audience
- Brainstorming πάνω στο ποια προβλήματα αντιμετωπίζει το target audience, τι ανάγκες και προβληματισμούς έχει και πως μπορώ να λύσω αυτούς τους προβληματισμούς μέσα από το content μου.
- Δημιουργία του κυρίως θέματος της σελίδα, αλλά και των επιμέρους θεματολογιών, στις οποίες θα ανήκουν τα post σου
- Μην ξεχάσεις τα απαραίτητα links και CTAs. Οποιαδήποτε στρατηγική social media δεν έχει κανένα νόημα αν δεν παραπέμπει κάπου. Τα social media είναι για να στέλνουν κάπου traffic και όχι για να κάνουν την πώληση. Σε αυτό συνήθως βοηθάει ένας copywriter με την δημιουργία έξυπνων captions για τα posts σου.
Την πώληση θα κάνουν η ιστοσελίδα, το eshop ή το instagram store σου. Έτσι, θα πρέπει να σιγουρευτείς ότι κάθε δημοσίευση οδηγεί εκεί.
Instagram Ads
Παρόμοια με τα facebook ads είναι και τα instagram ads. Η φιλοσοφία τους είναι αρκετά ίδια και διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο παρακολουθείς τα δεδομένα της καμπάνιας σου (analytics), καθώς το instagram παρέχει διαφορετικά εργαλεία για αυτόν τον σκοπό από ότι το facebook.
Youtube
2.1 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και πάνω από 100 εκατομμύρια ανθρώπους τη μέρα (!) προσεγγίζει το youtube και για αυτό σίγουρα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή social media που επιλέγουν οι marketers.
Το youtube μπορεί να λειτουργήσει πολύ αποτελεσματικά και χωρίς να χτίσεις κάποιο προφίλ, απλά μέσω την λειτουργία των ads τα οποία θα εμφανίζονται στους χρήστες και θα οδηγούν στο website σου.
Αν δεν έχεις το budget για ads, μπορείς και πάλι να σκεφτείς μια πιο οργανική στρατηγική την οποία μπορείς και να υλοποιήσεις πολύ εύκολα μέσω του youtube. Όπως φανερώνουν και τα νούμερα το youtube έχει ήδη το κοινό, οπότε αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να το προσεγγίσεις με περιεχόμενο που να είναι ενδιαφέρον.
Αν αναρωτιέται κανείς ποιά είναι τα πιο δημοφιλή social media, το youtube, με ads ή χωρίς, σίγουρα αποτελεί μια επιλογή.
TikTok
Για πολλούς αποτελεί την εξέλιξη του youtube, αν και ως εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Το tiktok από μόνο του δεν είναι εταιρία, ανήκει στον όμιλο της ByteDance, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την Google (alphabet) στην οποία ανήκει το youtube.
Πέρα απο τις γενικές πληροφορίες όμως, το tiktok, εν έτη 2023, αποκτά δυναμικά έδαφος στον χώρο του social media marketing, ως η πλατφόρμα που μπορεί να χτίσει κοινό και αναγνωσιμότητα για μια επιχείρηση μέσα σε μόλις λίγες μέρες.
Το tiktok έχει το χαρακτηριστικό του δημόσιου feed. Την αρχική σελίδα του δηλαδή στην οποία ο κόσμος δεν χρειάζεται να ακολουθεί έναν δημιουργό για να του προταθεί το περιεχόμενό του. Οπότε αν έχεις ένα account χωρίς redflags και το περιεχόμενό σου είναι καθημερινό, σύντομο, ποιοτικό και ακολουθεί τις τάσεις, οι 50 με 100 χιλιάδες προβολές είναι θέμα χρόνου.
Εναλλακτικά, το tiktok έχει και αυτό την επιλογή των ads και επιπλέον έχει και την λειτουργία tiktok business. Το tiktok business μπορείς να το χρησιμοποιήσεις δωρεάν και χωρίς να χρειάζεται να τρέξεις διαφημίσεις. Αν ο λογαριασμός σου ήδη τα πάει καλά και πιάνει προβολές και likes, η εναλλαγή σε business είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι ώστε να παρακολουθείς και να προσαρμόζεις την στρατηγική σου… και όλα αυτά δωρεάν.
Δεν χρειάζεται να αναρωτιέσαι μετά γιατί το tiktok ανήκει στο ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media.
Κατά κόρων κοινωνικό δίκτυο που απευθύνεται σε millenials και στην gen z. Αν και μπορεί να μη του φαίνεται το pinterest είναι ένα πολύ ενεργό social media στον χώρο του social media marketing.
Το 77% των χρηστών του δηλώνει πως μέσω του pinterest έχει ανακαλύψει τουλάχιστον ένα νέο brand. Ενώ το pinterest, από μόνο του, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ως η πλατφόρμα με τις περισσότερες κοινοποιήσεις, μετά το facebook.
Μοναδική ευκαιρία για Ελληνικές επιχειρήσεις
Συν τα παραπάνω, το pinterest είναι ακόμη κάτι άγνωστο για την πληθώρα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Αν και ο χρήστες του pinterest στην Ελλάδα ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο, οι ελληνικές επιχειρήσεις που διαφημίζονται ή έστω που δημιουργούν περιεχόμενο σε αυτό, είναι ελάχιστες.
Αυτό συνεπάγεται άμεσα ότι στο Pinterest έχουμε μια αγορά με μεγάλο κοινό και μικρό ανταγωνισμό! |
Τέλος, το Pinterest είναι must για επιχειρήσεις στον χώρο της αισθητικής, καθώς οι περισσότεροι χρήστες του pinterest καταφεύγουν σε αυτό για να πάρουν ιδέες σχετικά με διακόσμηση, γάμους, ταξίδια, μόδα, διατροφή, κ.α.
Για να τρέξεις σωστά το Pinterest η συμβολή ενός ειδικού στα social media είναι συνήθως απαραίτητη!
Ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media? Τελειώνουμε τον οδηγό μας με το LinkedIn. Το LinkedIn δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά και μόνο ως ένα κανάλι ροής πελατών… γιατί είναι πολλά παραπάνω.
Όπως πρεσβεύει και το ίδιο το LinkedIn, η πλατφόρμα αποτελεί χώρο δικτύωσης. Είναι ιδανικό μέρος για να βρεις ταλαντούχο προσωπικό για την εταιρεία σου, για να έρθεις σε επαφή με πιθανούς μελλοντικούς συνεργάτες, αλλά και φυσικά να προσελκύσεις πελάτες.
Ο τύπος πελατών που μπορεί να αποκομίσει κανείς από το LinkedIn είναι κυρίως B2B. Αυτό, δεδομένου ότι στο LinkedIn δεν συχνάζει ένας μέσος χρήστης των social media, αλλά αποκλειστικά επαγγελματίες.
Φυσικά όμως, ανεξάρτητα από το τι τύπους πελατών μπορείς να προσεγγίσεις, το LinkedIn εξακολουθεί να είναι μια ιδανική περίπτωση ενίσχυσης του brand σου.
Μια επιχείρηση στο LinkedIn χρειάζεται εταιρικό λογαριασμό τον οποίο μπορεί να δημιουργήσει μέσω του LinkedIn Marketing Solutions. Από εκεί μπορεί να δημιουργήσει σελίδες για τα προϊόντα της, σελίδες που να παρουσιάζουν το εταιρικό της προφίλ και φυσικά να τρέξει και διαφημίσεις. Με την βοήθεια καλού copywriting μπορεί ακόμα και να τρέξει το δικό της newsletter!
Το LinkedIn μπορεί όπως και όλα τα υπόλοιπα Social Media να στοχεύσει κοινό. Δηλαδή να δείξει την καμπάνια paid ads σου μόνο στους κατάλληλους πιθανούς αγοραστές. Το ποιοί θα είναι αυτοί το επιλέγεις εσύ.
Pingback: Πως να είμαι πιο κοινωνική; - Sofia Banagi
Pingback: Η επιρροή των social media στους νέους
Pingback: Τι προσφέρει μια εταιρεία διαχείρισης Social Media
Pingback: Social Media Marketing τι είναι | Writelix.gr
Pingback: 5 Συμβουλές για το πως να κάνω διαφήμιση στο Facebook
Pingback: Social media μάρκετινγκ και τι προσφέρει στις επιχειρήσεις