Social Media: Ποιά είναι και ποια χρειάζεται η επιχείρησή σου

Υπάρχουν συνολικά 17 πλατφόρμες social media και ένας μέσος χρήστης, αλληλεπιδρά καθημερινά με 5 εώς 9 από αυτές. Οπότε, όταν μιλάμε για social media, ποια είναι αυτά που χρειάζεται η επιχείρησή μου? 

 

Θα αναφερθούμε αναλυτικά στα πιο αποτελεσματικά social media για μια επιχείρηση και θα κατατάξουμε όχι μόνο ποιά χρειάζεσαι, αλλά και πότε τα χρειάζεσαι με βάση το πόσο νεοσύστατη, ή παλιά είναι η επιχείρησή σου! 

 

Αν από την άλλη έχεις κάνει ήδη την έρευνά σου και ψάχνεις έναν επαγγελματία για την διαχείριση των social media σου, μπορείς να ρίξεις μια ματιά εδώ!

Facebook

Το Facebook είναι το μέσω κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί το 93% των επιχειρήσεων. Είναι ιδανικό για επιχειρήσεις που απευθύνονται σε καταναλωτές λιανικής (B2C). Το facebook καθημερινά συγκεντρώνει 1,97 δισεκατομμύρια χρήστες. 

Όποιο και αν είναι το target audience σου, σίγουρα συχνάζει στο facebook και σίγουρα το να φτιάξεις μια σελίδα εκεί θα ήταν ένας πολύ καλός τρόπος προσέγγισης. 

Η σελίδα στο facebook θεωρείται από τους πρώτους λογαριασμούς social media που θα ανοίξει μια επιχείρηση και είναι απαραίτητη για τον κάθε επαγγελματία. 

Στο facebook μπορείς να προσθέσεις πολλές από τις πληροφορίες της επιχείρησής σου όπως διεύθυνση, link για την ιστοσελίδα σου, τηλέφωνα, ιμειλ και άλλα, αναπτύσσοντας έτσι μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική social media. Σου παρέχει πολλές επιλογές επικοινωνίας με το κοινό σου μέσω chatbot, είτε απλών αυτοματοποιημένων μηνυμάτων και φυσικά έχει 2 επιλογές δημοσιεύσεων με τις οποίες μπορείς να μένεις καθημερινά σε επαφή με το κοινό σου. 

Οι επιλογές αυτές είναι τα post και τα story. 

Μπορείς επίσης να διαβάσεις και αυτό το άρθρο, σχετικά με την προώθηση προϊόντων μέσω facebook. 

Instagram

Αν και πολλοί influencers εγκαταλείπουν πλεον το instagram για να εστιάσουν στο tiktok, παραμένει η δεύτερη καλύτερη επιλογή για socia media επιχειρήσεων. 

 Θεωρείται επίσης από τις απαραίτητες πλατφόρμες στις οποίες θα πρέπει να εξασφαλίσει την παρουσία της μια επιχείρηση. Το instagram κερδίζει πολύ έδαφος στις δυνατότητες με τις οποίες σου επιτρέπει να στήσεις το προφιλ σου. 

Παρέχει 4 τύπους δημοσιεύσεων: 

 

  • Τα posts (Φωτογραφίες και βίντεο)
  • Τα carousel posts (Σειρά από φωτογραφίες και βίντεο)
  • Τα stories 
  • Και (το πιο πρόσφατο) τα reels

Πέρα από αυτό, έχει τη δυνατότητα να κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενό σου σε stories highlights, αλλά έχει και πολύ πρακτικά εργαλεία επιχειρήσεων

Μπορείς πολύ εύκολα να βάλεις στο προφιλ σου ένα σύστημα με το οποίο θα κλείνεις ραντεβού, θα δέχεσαι emails, θα μπορεί κάποιος να αιτηθεί τα στοιχεία επικοινωνίας σου και πολλά άλλα. 

Με όλες αυτές τις παροχές μπορεί να προσαρμοστεί στα μέτρα οποιασδήποτε επιχείρησης και για αυτό και όπως είπαμε είναι απαραίτητο. 

TikTok

Αυτό το πολλά υποσχόμενο social media έχει ραγδαία μαγνητίσει δισεκατομμύρια κοινό από όλο τον κόσμο.  Εν έτη 2023, κάθε μια λεπτό, στην πλατφόρμα παρακολουθούνται πάνω 167 εκατομμύρια βίντεο, ωστόσο το tiktok δεν θα πρέπει να είναι από τις πρωτεύων επιλογές λογαριασμών για τα social media μιας επιχείρησης. 

Μπορεί να φιλοξενεί 1,5 δισεκατομμύρια χρήστες, αλλά στις περισσότερες χώρες αυτοί οι χρήστες δεν είναι όλων των ηλικιών. 

Επιπλέον το tiktok, βασίζεται στην παραγωγή μόνο οπτικοακουστικού υλικού και όχι φωτογραφιών. Οπότε για να ξεκινήσει μια επιχείρηση το τικτοκ χρειάζεται να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να παράγεται καθημερινό περιεχόμενο… και μάλιστα ποιοτικό περιεχόμενο. 

Με νέους, φιλόδοξους δημιουργούς να εισέρχονται στο χώρο του τικτοκ καθημερινά, ο πήχης για την δημιουργία περιεχομένου έχει ανέβει πολύ ψηλά. Ο αλγόριθμος μάλιστα το αναγνωρίζει αυτό και είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις όπου προωθεί μόνο τα πιο ποιοτικά βίντεο. Ως μέσω, όμως, social media marketing, έχει να προσφέρει πολλά! 

Linked IN

Το LInkedIn αφορά B2B (Business to business) επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις δηλαδή, που οι πελάτες τους είναι και αυτοί επιχειρήσεις. Δεν είναι τόσο αποτελεσματικό social media αν επιδιώκεις να χτίσεις κοινό και να φέρεις traffic στις σελίδες σου. 

Είναι όμως ιδανικό, εάν θέλεις να δικτυωθείς είτε με μελλοντικούς συνεργάτες, είτε με μελλοντικούς πελάτες. 

Είναι επίσης πολύ πρακτικό άμα θέλεις να παρουσιάσεις κάπου το προφίλ της επιχείρησής σου. 

Όπως και μια ιστοσελίδα, σου δίνει την δυνατότητα να γράψεις ένα “about us”, να προβάλεις τις υπηρεσίες σου, να παραθέσεις λίγα λόγια για την εταιρεία και την ομάδα, αλλά να διατηρήσεις και την αλληλεπίδραση με τις επαφές σου μέσω υλικού φωτογραφιών και βίντεο.

Το linked in έχει feed σαν το instagram και το facebook, στο οποίο μπορείς να ποστάρεις και να αλληλεπιδράσεις και με αυτό τον τρόπο να εφασφαλίσεις μια Χ προώθηση για την επιχείρησή σου. 

Youtube

Αυτή είναι ξεκάθαρα μια επιλογή για επιχειρήσεις σε κλάδους, στους οποίους έχουν πληροφορία να μοιραστούν. Το youtube είναι επίσης ένα εργαλείο για επιχειρήσεις, αλλά σίγουρα δεν είναι για όλες ή τουλάχιστον δεν είναι για τα πρώτα στάδια της ανάπτυξης μιας social media στρατιγικής. 

 

Για να ξεκινήσει κανείς το youtube, θα πρέπει να αποφασίσει ότι στην αρχή θα δίνει περισσότερα από όσα θα πέρνει. Το κοινό στο youtube, καταναλώνει αστείρευτα περιεχόμενο και πάντα από το περιεχόμενό του έχει απαιτήσεις και υψηλά standards. 

 

Για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, θα πρέπει από την αρχή κιόλας να παρέχεις περιεκτικά βίντεο, με ουσία και ενδιαφέρον για το κοινό που στοχεύεις. Η προσπάθειά σου θα πρέπει να είναι παρατεταμένη και με την πάροδο του χρόνου να ανεβαίνει όλο και περισσότερο σε ποιότητα μέχρι να αρχίσεις να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. 



Twitter

Κατά τη γνώμη μας, το twitter για ένα brand έχει νόημα αφού υπάρχει ήδη ένα κοινό. Να έχεις δηλαδή έναν σταθερό αριθμό επισκεπτών στην ιστσοσελίδα σου ή να έχεις ήδη μερικούς εκατοντάδες ακόλουθους σε instagram και από εκεί να τους κατευθύνεις στο twitter.

 

Από εκεί, με καθημερινό και ενδιαφέρον περιεχόμενο θα κάνεις engage, ώστε να χτίσεις σχέσεις και αξιοπιστία. Έτσι, όταν κάποιος από το κοινό σου χρειαστεί την υπηρεσία που παρέχεις, η πρώτη εταιρία που θα έχει στο μυαλό του θα είσαι εσύ, αφού παρακολουθεί καθημερινά το περιεχόμενό σου και σε ξέρει. 

 

Το twitter, σε αντίθεση με το instagram και το tiktok, δεν μπορεί να χτιστεί μόνο του. Πρέπει να το προωθείς εσύ είτε μέσω της ιστοσελίδας σου, είτε μέσω των προφίλ σου στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 



Pinterest

Σαν το TikTok και αυτό είναι βασισμένο στη δημιουργία τακτικού οπτικού περιεχομένου. Στο pinterest μετράει η δημιουργικότητα και, όπως δηλώνει και η ίδια η πλατφόρμα, οι ιδέες. 

Το pinterest μπορείς να το ξεκινήσεις στα πρώτα βήματα της επιχείρησής σου, πριν ακόμη χτίσεις κοινό, καθώς ο κόσμος μπορεί πολύ εύκολα να σε βρει μέσα στο ίδιο το pinterest. 

Αν μπορείς να παρουσιάσεις το προϊόν σου με οπτικό τρόπο και να σκεφτείς δημιουργικές ιδέες γύρω από αυτό, ξεκίνα χωρίς δεύτερη σκέψη να κάνεις δουλειά στο pinterest. 

Παραδείγματα περιεχομένου pinterest: 



Κατάστημα κοσμημάτων

Κατάστημα παιδικών ρούχων

Ξενοδοχείο

Σχεδιαστής Ιστοσελίδων

 

 

 

Τα Social Media δεν θα σου κάνουν (πάντα) τις Πωλήσεις

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε πως τα social media είναι ο έμμεσος τρόπος να φέρει κανείς πωλήσεις στην επιχείρησή του. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που κάνουν τα social media είναι να φέρνουν κίνηση στην ιστοσελίδα ή το eshop σου και να ισχυροποιούν το brand, την αξιοπιστία και την αναγνωσιμότητά σου. 

Αφού τα social media σου έχουν εξασφαλίσει τα παραπάνω, τότε θα έρθουν και οι πελάτες. 

Θες να δεις αποτελέσματα μια ώρα νωρίτερα; Απευθύνσου στους επαγγελματίες!

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr
Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε