Copywriter: Τι είναι και Πότε τον Χρειάζεται μια Επιχείρηση

Copywriter: Τι είναι

Copywriter είναι ο διαφημιστής που εξειδικεύεται στο γραπτό περιεχόμενο. Στα ελληνικά, ο όρος αποδίδεται ως “κειμενογράφος”. Ο copywriter ασχολείται με μια συγκεκριμένη μορφή marketing, το copywriting (ή κειμενογραφία). Στόχος και των 2 είναι να οδηγήσουν το αναγνωστικό κοινό σε κάποια δράση, σε ένα πετυχημένο Call To Action (CTA), ή σε ένα “Conversion”.

Ο όρος “conversion” αναφέρεται στη “μετατροπή” του επισκέπτη σε πελάτη.

Αν και ο όρος copywriter μπορεί να μην είναι τόσο διαδεδομένος για το ευρύ κοινό, η δουλειά ενός copywriter υπάρχει συνέχεια και παντού. Μια διαφημιστική ταμπέλα είναι copywriting, η περιγραφή ενός προϊόντος είναι copywriting. Η ετικέτα μιας συσκευασίας, το φυλλάδιο μιας επιχείρησης,
τα κείμενα μιας ιστοσελίδας, το script για ένα διαφημιστικό spot είναι και αυτά, μαζί με πολλά ακόμα, παραδείγματα copywriting.

Το τελικό κείμενο το οποίο θα διαμορφώσει ο copywriter, ακούει στην ονομασία “copy”.

“Copy”, πέρα από “αντίγραφο”, σημαίνει και “διαφημιστικό κείμενο”.

Τι κάνει ο copywriter

Ο copywriter γράφει κείμενο οποιουδήποτε σκοπού, για οποιαδήποτε χρήση με στόχο αυτό το κείμενο να πυροδοτήσει κάποιου είδους δράση. Τα κείμενα αυτά μπορεί να ποικίλουν από άρθρα και διαφημιστικά για Social Media, σε κείμενα για βίντεο στο youtube ή το τικτοκ.

Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο του κειμένου ενός copywriter, στόχος είναι πάντα ο δέκτης, στο τέλος του μηνύματος, να πειστεί να κάνει κάποια δράση.
Αυτή η δράση μπορεί να είναι η επίσκεψη σε μια σελίδα, το subscribe, το follow και φυσικά η πώληση.

Πότε μια επιχείρηση χρειάζεται copywriter

  • Όταν η σελίδα ή το προιόν έχουν επισκεψιμότητα, αλλά αυτοί που αγοράζουν εν τέλη θα ήθελες να είναι περισσότεροι
  • Όταν αντίστοιχα η διαφημίσεις έχουν απήχηση, αλλά οι αλληλεπιδράσεις θα ήθελες να είναι λίγο υψηλότερες
  • Όταν τα προϊόντα του eshop σου χρησιμοποιούν τις περιγραφές ακριβώς έτσι όπως στις έδωσε ο προμηθευτής
  • Όταν στέλνεις newsletters στο κοινό σου, αλλά πολλοί λίγοι πατάνε τα links που έχεις μέσα
  • Όταν δημιουργείς συχνό και ποιοτικό περιεχόμενο σε social media ή youtube και παρά τα views, λίγοι κάνουν το follow ή το subscribe
  • Όταν λανσάρεις ένα νέο σεμινάριο, ebook, σειρά μαθημάτων και θες να επικοινωνήσεις την αξία της με στο κατάλληλο κοινό
  • Όταν θέλεις να επεκτείνεις την ταυτότητα του brand σου

…και θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε επ αόριστον. 

Είτε ανήκεις σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, είτε ακόμη προβληματίζεσαι για το εάν ένας copywriter είναι κάτι που χρειάζεται η επιχείρησή σου, μπορείς να έρθεις σε επικοινωνία με τη writelix και να μας αφήσεις να σε καθοδηγήσουμε!

Παραδείγματα copywriting

  • Κείμενα Ιστοσελίδας
  • About Us σελίδες
  • Περιγραφές Προϊόντων
  • Περιγραφές Ebook και Σεμιναρίων
  • Landing Pages
  • Newsletters
  • Emails
  • Φυλλάδια
  • Captions σε Social Media
  • Κείμενα διαφήμισης σε Social Media
  • Κείμενα Youtube
  • Διαφημιστικά σε Podcast

Αν κάτι από τα παραπάνω είναι μέρος της επιχείρησής σου, μην το σκέφτεσαι!

 Ας κάνουμε δουλειά, γιατί χάνεις αποτέλεσμα.

Γιατί ο copywriter είναι (σχεδόν) παντού

Η αλήθεια είναι πως ο copywriter θέτει τα θεμέλια της δημιουργίας σχεδόν κάθε διαφημιστικού υλικού.

H τελική διαφήμιση που θα δει ο χρήστης στην τηλεόραση, στα social media, στο youtube θα είναι ένα βίντεο παρουσίασης, μια εικόνα, ένα σκετσάκι.

Όμως, το τι θα γράφει αυτή η διαφήμιση, το τι θα λέει αυτό το σκετσάκι, το σενάριο πίσω από ένα διαφημιστικό βίντεο κ.α. είναι μέρος της δουλειάς του copywriter.

Ότι δουλειά κάνει ένας σεναριογράφος για μια ταινία, κάνει και ένας copywriter για μια διαφήμιση. Είναι αυτός δηλαδή που θα αποφασίσει τι μήνυμα πρέπει να περάσει η διαφήμιση και πάνω σε ποιους ψυχολογικούς διακόπτες θα πρέπει να είναι βασισμένο το μήνυμα αυτό.

Από εκεί και πέρα, το μήνυμα που θα δομήσει ο copywriter με την τέχνη του, θα προσαρμοστεί ανάλογα με τον τύπο της διαφήμισης (βίντεο, ραδιοφωνικό
spot, social media ad κλπ) για να παρουσιαστεί στο τελικό κοινό.

Copywriter και Content Writer

Εδώ είναι και που πολλές φορές συνδέονται (αλλά και συγχέονται) οι όροι copywriter και content writer.

Ξεκαθαρίζουμε πως πρόκεινται για διαφορετικούς όρους και η δουλειά του επαγγελματία σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.

…Επίσης ξεκαθαρίζουμε πως στην προκειμένη, αναφερόμαστε σε ΓΡΑΠΤΟ περιεχόμενο (π.χ. άρθρα) και όχι οπτικό ή ακουστικό (π.χ. βίντεο στο tiktok ή
podcasts).

Το content writing (ή δημιουργία περιεχομένου) έρχεται να υποστηρίξει το copywriting, όταν ο κειμενογράφος κρίνει πως για να είναι αποτελεσματικό το
κείμενο, πέρα από ένα πειστικό μήνυμα, χρειάζεται και πληροφοριακό περιεχόμενο.

Το περιεχόμενο στο copywriting μπορεί να επιτελέσει τους εξής στόχους:

  • Να τραβήξει την προσοχή, παρουσιάζοντας ενδιαφέρον πληροφορία αντί για μια συνηθισμένη διαφήμιση
  • Να προσδώσει αξιοπιστία στην επιχείρηση, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη βαρύτητα στο μετέπειτα copywriting
  • Να βοηθήσει κόσμο και έτσι να κερδίσει κοινό για την επιχείρησή
  • Να ντύσει το copy σε μια πηγή πληροφόρησης, ώστε να προσελκύσει τους χρήστες που είναι προκατειλημμένοι στις διαφημίσεις

…και έμμεσα ή άμεσα, η δημιουργία περιεχομένου έχει πολλά περισσότερα οφέλη.

Και φυσικά είναι και αυτή μέρος των υπηρεσιών που παρέχει η writelix, για να μεγαλώνει επιχειρήσεις!

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr
Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε