Ο χώρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι κορεσμένος και το content social media έχει γίνει standard στρατηγική marketing για πολλές επιχειρήσεις. Είναι εφικτό να ξεχωρίσει κανείς μέσα σε μια τέτοια αγορά?
Οι παρακάτω στρατηγικές του σύντομου οδηγού μας μπορούν να σου εγγυηθούν ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον ανώτερο από το μέσο όρο του ανταγωνισμού στα social media. …Αν μάλιστα εφαρμοστούν συνδυαστικά και συστηματικά, θα μεγαλώσουν τα social media σου ή τα social media του πελάτη σου πριν καν το καταλάβεις.
Κατέκλυσε το feed του κοινού σου
Αυτό σημαίνει να είσαι εντατικός και επίμονος με το content social media σου. Να φτιάξεις ένα πρόγραμμα με πολύ υλικό και να το ακολουθείς συστηματικά σε καθημερινή βάση. Με μεγάλο όγκο περιεχομένου θα καταφέρεις να είσαι εσύ αυτός που θα κυριαρχεί στο feed του κοινού σου.
- Αν ο ανταγωνισμός σου ανεβάζει 1 post τη μέρα, φρόντιζε να ανεβάζεις τουλάχιστον 2.
- Αν ο ανταγωνισμός σου ανεβάζει 3 βιντεάκια την εβδομάδα, φρόντιζε να ανεβάζεις τουλάχιστον 5.
- Αν ο ανταγωνισμός σου κάνει 5 στόρυ τη μέρα, φρόντιζε να κάνεις 10
…Είναι θέμα ποσότητας-αλλά και ποιότητας.
Για να κερδίσεις απήχηση δεν είναι απαραίτητο οι δημοσιεύσεις σου να αγγίζουν χιλιάδες likes. Πολλές καθημερινές δημοσιεύσεις, όλες με μια μικρή αλλά σταθερή απήχηση είναι ιδανικό σενάριο.
Έτσι θα τους κάνεις να σε μάθουν, να σε συνηθίσουν και να σε βάλουν στην καθημερινότητά τους. Θα είσαι η πρώτη επιλογή όταν χρειαστούν τις υπηρεσίες σου και τον ίδιο θετικό αντίκτυπο θα έχεις και στην αξιοπιστία σου.
Για να καταφέρεις αυτή τη συστηματικότητα, θα σε βοηθήσει το παρακάτω tip…
Επαναχρησιμοποίησε το περιεχόμενό σου
Για παράδειγμα, την πληροφορία και το περιεχόμενο που χρησιμοποίησες για να κάνεις ένα instagram post, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να κάνεις ένα tiktok video, ή ένα youtube short.
Αντίστοιχα, το περιεχόμενο που έγραψες σε ένα άρθρο σου, μπορείς να το πάρεις και να το μετατρέψεις σε podcast ή το quote που ανέβασες στο twitter μπορείς να το προσαρμόσεις και να το κάνεις story στο instagram και post στο linkedIn.
Πόσταρε τις σωστές ώρες
Με βάση το κοινό που στοχεύεις, υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες κατά τις οποίες οι ακόλουθοί σου είναι πιο ενεργοί. Η όλη στρατηγική βασίζεται στο να καταλάβεις ποιο είναι το κοινό σου ή ποιο θέλεις να είναι το κοινό σου… το λεγόμενο target-audience.
Ανέλυσε το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Δες ποιόν αφορά και ποιά ομάδα ανθρώπων είναι αυτή που θα το έβρισκε χρήσιμο και με αυτόν τον τρόπο κατέληξε στο ποιο είναι το target audience σου.
Αφού καταλήξεις, ήρθε η ώρα να αναλύσεις λίγο την καθημερινότητά τους.
Ποιες ώρες έχουν συνήθως υποχρεώσεις?
Ποιες ώρες έχουν ελεύθερες?
Ποιες ώρες έχουν διαλείμματα από την δουλειά?
Ποιες ώρες είναι σε θέση να κάνουν αποφάσεις αγορών?
Μπορείς να σκεφτείς δεκάδες τέτοιους παράγοντες και έτσι να καταλήξεις στην ιδανική ώρα που θα πρέπει να ποστάρεις, ώστε το content social media σου να παίρνει τα μέγιστα νούμερα.
Δώσε λύσεις στο Content Social Media
Δεν φτάνει μόνο ο κόσμος να βλέπει το content σου, αλλά πρέπει να το βρίσκει και ενδιαφέρον. Το κοινό βρίσκει ενδιαφέρον ότι τους ψυχαγωγεί, τους ενημερώνει, τους λύνει προβληματισμούς και απορίες.
Αφού, με αφορμή το προηγούμενο μας tip, βρήκες ποιο είναι το target-audience σου, τώρα πρέπει να μπεις στα παπούτσια του για να βρεις τι το προβληματίζει και τι θέλει να μάθει.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα, ότι είσαι ένα κατάστημα με παιδικά είδη ρουχισμού. Μετά από την έρευνά σου, κατέληξες ότι το target-audience σου είναι περισσότερο μαμάδες ηλικίας από 25 εώς 40 με 1 ή 2 παιδιά.
Προτάσεις για content social media που θα μπορούσαν να φανούν ενδιαφέρον στο κοινό σου είναι:
- Τι παιδικές φόρμες να αγοράσω για το σχολείο ?
- Tips ντυσίματος για δίδυμα
- 5 ιδέες για ένα παιδικό δώρο γενεθλίων
Βρίσκεις με παρόμοιο τρόπο δικές σου ιδέες και επιλέγεις αν γύρω από αυτές θα δημιουργήσεις κάποια φωτογραφία post, κάποιο βίντεο post, κάποιο στόρυ, reel, tiktok video, ή οτιδήποτε θεωρείς ιδανικότερο.
Πειραματίσου και παρακολούθα
Μπορεί να σου πάρει καιρό να βρεις τι είναι αυτό που δουλεύει για την επιχείρησή σου και ποιός είναι ο τύπος περιεχομένου με τον οποίο αλληλεπιδρά περισσότερο το κοινό σου.
Αν και σε κάθε κλάδο υπάρχουν standard πρακτικές και στρατηγικές, η κάθε επιχείρηση πρέπει να προσαρμόσει το περιεχόμενό της στα δικά της δεδομένα.
Για να γίνει αυτό χρειάζεται λίγο πειραματισμός.
Πρέπει να δοκιμάσεις διάφορες ιδέες, τύπους και στυλ περιεχομένου. Τέσταρε και παρακολούθα μέχρι να δεις τι δουλεύει καλύτερα. Εμπνεύσου από τον ανταγωνισμό σου, αλλά δημιούργησε και τις δικές σου ιδέες.
Υιοθέτησε μια στρατηγική με ποικιλομορφία και σιγά-σιγά, ότι βλέπεις πως έχει απήχηση, κράτα το και ενέταξε το ως μια από τις θεματολογίες της σελίδας σου.
Παίζε με τα trends
Εν έτη 2023, τα trends είναι αυτά που μπορούν να οδηγήσουν σελίδες από την αφάνεια σε αρκετούς χιλιάδες ακόλουθους μέσα σε μερικές μέρες. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε πλατφόρμες όπως το tiktok, όπου το περιεχόμενο που σου προβάλλεται δεν είναι από δημιουργούς που ακολουθείς, αλλά από δημιουργούς που ανεβάζουν περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντά σου.
Έτσι αν κάτι είναι trendy, είναι ενδιαφέρον και είναι ποιοτικό, ο αλγόριθμος μπορεί να το προωθήσει στη σελίδα χιλιάδων χρηστών, χωρίς αυτοί καν να σε ακολουθούν!
Αλλά φυσικά τα trends έχουν απήχηση σε όλες τις πλατφόρμες κυρίως γιατί είναι ιδέες βίντεο με τις οποίες ο κόσμος είναι ήδη εξοικειωμένος.
“Το να ακολουθώ τα trends δεν σημαίνει πως θα πρέπει να κάνω βίντεο ίδια με όλους τους άλλους?”
Ναι, αλλά αυτό δεν θα γίνεται συνέχεια και επίσης δεν είναι κάτι που ο κόσμος βαριέται. Τα trend συνέχεια εναλλάσσονται και έρχονται καινούρια, οπότε ακόμη και αν έχουν γίνει πολλά βίντεο βασισμένα σε ένα από αυτά ποτέ δεν γίνονται βαρετά.
Pingback: Τι προσφέρει μια εταιρεία διαχείρισης Social Media