Τα χαρακτηριστικά ενός άρθρου

Δεν ξέρεις από που να πιαστείς για να γράψεις ένα αποτελεσματικό άρθρο. Δες τα χαρακτηριστικά ενός άρθρου όπως τα έχουμε αναλύσει παρακάτω και θα πάρεις μια βήμα – βήμα κατευθυντήρια γραμμή για το πως πρέπει να μοιάζει ένα άρθρο και πως μπορείς να ξεκινήσεις να το δομείς από το 0!

Σκοπός

Το σημαντικότερο αφανές χαρακτηριστικό ενός άρθρου είναι ο σκοπός του. 

Δεν νοείται να υπάρχει άρθρο χωρίς σκοπό. Πολλές φορές ο σκοπός είναι αυτονόητος και ο copywriter γράφει το άρθρο μηχανικα. Τις περισσότερες φορές όμως πρέπει να βρίσκουμε και να περιεργαζόμαστε τον σκοπό του άρθρου μας πριν γράψουμε το οτιδήποτε! 

Συχνοί σκοποί ενός άρθρου στο διαδίκτυο είναι: 

 

  • Ενημέρωση 
  • Πληροφόρηση (Πιο συχνό)
  • Εκπαίδευση 
  • Προώθηση

…και φυσικά πολλές φορές έχουμε τον συνδυασμό παραπάνω από ενός σκοπού. 

Σε κάθε περίπτωση το “Ποιός είναι ο σκοπός του άρθρου μου?” είναι η βασική ερώτηση πριν την συγγραφή του περιεχομένου

Όλα τα υπόλοιπα, προκύπτουν μετά από την απάντηση στην ερώτηση αυτή. 

Λέξη κλειδί

Το δεύτερο χαρακτηριστικό ενός άρθρου είναι η λέξη κλειδί. Κάθε σωστό άρθρο που θέλει να εμφανιστεί στη google, κατά τη διαδικασία γραφής του πρέπει να γίνει έρευνα για την κατάλληλη λέξη κλειδί. 

 

Κάθε άρθρο διαμορφώνεται γύρω από μια βασική λέξη κλειδί, η οποία είναι συνήθως μια λέξη με χαμηλό ανταγωνισμό που βασίζεται στη βασική “μεγάλη” λέξη κλειδί, γύρω από την οποία είναι στοχευμένο το σαιτ. 

 

Το άρθρο με την σειρά του εστιάζεται και αυτό σε μια πιο δευτερεύον λέξη κλειδί την οποία και ο copywriter θα πρέπει να εντάξει σε ορισμένα σημεία ώστε να είναι αποτελεσματικό το SEO του άρθρου. 

 

Αυτά τα σημεία, ενδεικτικά είναι: 

 

  • Τίτλος
  • Πρώτες 100 λέξεις του άρθρου
  • Headings 
  • Περιγραφές εικόνων 
  • Σε μια περιεκτικότητα του 1 – 2 % μέσα στο κείμενο 

 

Η ιδανική λέξη κλειδί πρέπει να έχει το εξής χαρακτηριστικό: 

 

  • Να έχει όσο το δυνατόν καλύτερες αναζητήσεις
  • Και ταυτόχρονα να έχει όσο το δυνατόν φτωχότερο ανταγωνισμό 

 

Φτωχός ανταγωνισμός σημαίνει είτε μικρός ανταγωνισμός, είτε ανταγωνισμός χωρίς δυνατές σελίδες. 

Τίτλος

Ένα ακόμη προφανή χαρακτηριστικό ενός άρθρου είναι ο τίτλος του φυσικά. 

 

Κάθε άρθρο πρέπει να έχει έναν και αυτός πρέπει να εξυπηρετεί έναν πολύ βασικό σκοπό: Να “τραβήξει” τον χρήστη μέσα στο κείμενο. 

 

Ότι μέγεθος, μορφή ή στυλ και να έχει ο τίτλος, βασικός του στόχος θα πρέπει πάντα να είναι μόνο το πως θα προσελκύσει τον αναγνώστη. 

 

Από εκεί και πέρα έχει και ορισμένους σκοπούς SEO. 

 

Για παράδειγμα, ο τίτλος του άρθρου είναι και ο τίτλος του snippet του άρθρου στη google. 

Ότι μέγεθος, μορφή ή στυλ και να έχει ο τίτλος, βασικός του στόχος θα πρέπει πάντα να είναι μόνο το πως θα προσελκύσει τον αναγνώστη. 

 

Από εκεί και πέρα έχει και ορισμένους σκοπούς SEO

 

Για παράδειγμα, ο τίτλος του άρθρου είναι και ο τίτλος του snippet του άρθρου στη google. 




Αυτό μας φανερώνει τη σημασία του να υπάρχει λέξη κλειδί στον τίτλο μας (και καλύτερα στην αρχή του). 

 

Επίσης μας δείχνει το πόσο πιο αισθητικά και αναγνωστικά καλύτερο είναι όταν ο τίτλος μας είναι σύντομος και περιεκτικός. 



Εισαγωγή

Στη συνέχεια έχουμε την εισαγωγή η οποία συνεχίζει το έργο που έχει επιτελέσει μέχρι στιγμής ο τίτλος. 

 

Στόχος της είναι αφού ο χρήστης έχει πατήσει να διαβάσει το άρθρο να τον οδηγήσει στο κυρίως μέρος. Η εισαγωγή θα πρέπει να περιέχει κάτι πολύ σημαντικό: 

 

Θα πρέπει να περιέχει κάτι που ενδιαφέρει τον χρήση και όχι απλά κάποιες γενικές πληροφορίες για να κάνει ένα ωραίο καλωσόρισμα στο άρθρο. 

 

Παράδειγμα καλής εισαγωγης είναι όταν αυτή: 

 

  • Δίνει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα για να διαβάσει κανείς το άρθρο 
  • Καταλαβαίνει ποιο είναι το κοινό-στόχος και αναφέρεται στις ανάγκες που μπορεί να έχει 
  • Δείχνει πως το άρθρο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αυτές

 

Μια τέτοια εισαγωγή ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά του άρθρου που γράψαμε στο blog της writelix πάνω στην επιμέλεια κειμένων

 

Στην online πραγματικότητα, το ότι ένα κείμενο είναι γραμμένο από έναν ειδικό και η πληροφορία μέσα σε αυτό είναι σωστή, δεν σημαίνει πως η επιμέλεια κειμένου δεν είναι απαραίτητη! Ένα πολύ καλά ερευνημένο επιστημονικό άρθρο, ένα πειστικό επαγγελματικό e-mail ή μια σχεδιαστικά άρτια ιστοσελίδα θα χάσουν όλη την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό τους αν στα κείμενά τους υπάρχουν έστω και μικρολαθάκια. 

Πως να βρίσκω ποιά είναι αυτά τα λαθάκια και πως να τα διορθώνω? 

 

Ας δούμε τα σημαντικότερα σημεία στην επιμέλεια κειμένων για ιστοσελίδες! 

Κυρίως μέρος

Αν και είναι το μεγαλύτερο ή και το βασικότερο χαρακτηριστικό ενός άρθρου, το τοποθετούμε πολύ κάτω. 

 

Η διανομή των χαρακτηριστικών σε αυτό το άρθρο έχει γίνει με την χρονική σειρά που δημιουργείται το κάθε ένα κατά τη διαδικασία συγγραφής ενός άρθρου

 

Έτσι, τώρα φτάνουμε στο κύριο μέρος το οποίο πρέπει με το περιεχόμενο του να λύνει κάποιο προβληματισμο, κάποια απορία, κάποιο ερώτημα.

 

Μόνο τότε θα φανεί πραγματικά και πρακτικά χρήσιμο στους αναγνώστες του και έτσι, μόνο τότε θα το κατατάξει η google ψηλά στα αποτελέσματά της.

 

Το κύριο μέρος ενός άρθρου πρέπει να χαρακτηρίζεται από καλή οργάνωση και δομή. Πρέπει να έχει headings που να καθοδηγούν τον χρήστη μέσα στη σελίδα του άρθρου και πρέπει να έχει ευδιάκριτες ενότητες.

 

Κανείς δεν θέλει να διαβάζει ένα συνεχές κείμενο… Πόσο μάλλον κάποιος που κάνει την αναζήτησή του στο google για να βρει γρήγορα αυτό που ψάχνει και έρχεται αντιμέτωπος με το ατελείωτο άρθρο σου. 

 

Πάρε για παράδειγμα το άρθρο που διαβάζεις τώρα. 

 

Φαντάσου να μην είχε headings όπως το “Εισαγωγή”, “Τίτλος”, “Λέξη κλειδί” κλπ και να ήταν ένα συνεχές κείμενο 800 λέξεων με μερικές παραγράφους.



Επίλογος ή CTA

Αν και η ανακεφαλαίωση του άρθρου σε έναν επίλογο ήταν πάντα μια πολύ καλή ιδέα στο τέλος ενός κειμένου, εμείς είμαστε περισσότερο φαν των Call To Action (CTAs). 

 

Δηλαδή η παρότρυνση με την οποία κλείνεις το άρθρο ώστε ο αναγνώστης σου να κάνει κάτι συγκεκριμένο. 

 

Για παράδειγμα το CTA αυτού του άρθρου είναι πως αν θέλεις ποιοτικά άρθρα, σε σταθερή βάση για το blog σου που να πληρούν όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω και να εμφανίζονται ψηλά στις αναζητήσεις, μπορείς να συζητήσεις μια λύση με τη writelix, η οποία να συμφέρει το budget σου!

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr
Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε