Επιμέλεια Κειμένων: Tips Ακόμη και για τελείως Αρχάριους

Στην online πραγματικότητα, το ότι ένα κείμενο είναι γραμμένο από έναν ειδικό και η πληροφορία μέσα σε αυτό είναι σωστή, δεν σημαίνει πως η επιμέλεια κειμένου δεν είναι απαραίτητη! Ένα πολύ καλά ερευνημένο επιστημονικό άρθρο, ένα πειστικό επαγγελματικό e-mail ή μια σχεδιαστικά άρτια ιστοσελίδα θα χάσουν όλη την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό τους αν στα κείμενά τους υπάρχουν έστω και μικρολαθάκια. 

Πως να βρίσκω ποια είναι αυτά τα λαθάκια και πως να τα διορθώνω? 

 

Ας δούμε τα σημαντικότερα σημεία στην επιμέλεια κειμένων για ιστοσελίδες! 

1) Υφολογική Επιμέλεια

Σε ένα κείμενο, το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι είναι το δεύτερο σημαντικότερο πράγμα μετά από τον σκοπό του ίδιου του κειμένου. 

Και για αυτό το ύφος έχει έναν και μόνο σκοπό. 

“Instructors” και άλλοι επαγγελματίες που μιλάνε για την επιμέλεια κειμένου στα αγγλικά θα σου πουν πάντα στο διαδίκτυο να γράφεις για επίπεδο 3ης με 4ης δημοτικού.  

Η απόσπαση προσοχής στο διαδίκτυο είναι αυξημένη, ο αναγνώστης με ένα κλικ μπορεί να κλείσει τη σελίδα σου και έτσι όλοι οι δάσκαλοι που θα συναντήσεις online προσπαθούν να σου υποδείξουν πως θα κάνεις την ανάγνωση για τον αγγλόφωνο αναγνώστη όσο το δυνατόν πιο εύκολη. 

Αυτοί όμως μιλάνε για αγγλικά… Στα ελληνικά όμως δεν ισχύει το ίδιο! 

Τα ελληνικά σαν γλώσσα, έχουν τις γλωσσικές παροχές να κάνουν ένα κείμενο περίτεχνο που όμως να εξακολουθεί να είναι εύκολο στην ανάγνωση για το κοινό το οποίο στοχεύει. 

Μην παίρνετε tips για επιμέλεια κειμένου στα αγγλικά και τα ακολουθείτε όταν γράφετε ελληνικά! 

  • Έχουμε πολύ περισσότερες επίσημες, ανεπίσημες και “ημιεπίσημες” λέξεις
  • Έχουμε πολλές παραπάνω λέξεις γενικότερα (7 εκατομμύρια λέξεις η ελληνική200 χιλιάδες η αγγλική)
  • Έχουμε πολλά παραπάνω επίθετα και αντωνυμίες 
  • Έχουμε πολλούς παραπάνω ιδιωματισμούς με τους οποίους μπορείς να στοχεύεις στο κατάλληλο κοινό 
  • Έχουμε πολύ διαφορετικό τρόπο σύνταξης προτάσεων 

Μην αδικείς μια γλώσσα, όπως τα ελληνικά, γράφοντας σαν να απευθύνεσαι σε παιδάκι δημοτικού επειδή σε κάποιο online μάθημα σου είπαν πως έτσι θα κάνεις το περιεχόμενο πιο ευανάγνωστο. Το ίδιο ισχύει και όταν γράφεις κείμενα για social media

Κατακρεουργείς μια γλώσσα την οποία άμα αξιοποιήσεις σωστά μπορείς με επίσημο και αξιόλογο ύφος να περάσεις πολύ εύκολα ένα νόημα! 

2) Επιμέλεια Για Γραμματικά, Ορθογραφικά Και Συντακτικά Λάθη

Τα συνηθέστερα λάθη που μπορούν να εμφανιστούν σε ένα κείμενο είναι τα ορθογραφικά λάθη. Είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω απροσεξίας πολλά κείμενα έχουν άπειρα ορθογραφικά λάθη. Σε έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο βρέθηκε ότι το 59 % των ανθρώπων δεν θα ακολουθούσαν ένα brand που δημιουργούσε κείμενα με ορθογραφικά λάθη.

 

Κατανοείς επομένως το πόσο σημαντική είναι η επιμέλεια ενός κειμένου για την εξάλειψη πιθανών ορθογραφικών λαθών – ειδικά εάν είσαι copywriter. Πολλή προσοχή χρειάζονται και τα λεγόμενα τυπογραφικά λάθη (typos), τα οποία είναι αποτέλεσμα βιασύνης. Τέτοιου είδους λάθη είναι ικανά να αποβούν καταστροφικά για τη φήμη του brand σου και πρέπει να αποφεύγονται πάση θυσία. Διαφορετικά, όλο το content marketing σου, θα πάει χαμένο! 

Όπως πάση θυσία πρέπει να αποφεύγονται και τα διάφορα γραμματικά και συντακτικά λάθη. Το πιο διαδεδομένο γραμματικό λάθος που παρατηρείται σε κείμενα είναι, π.χ. να γραφόταν το παρατηρείται σε αυτή την πρόταση με –ε αντί για –αι. Πολλοί άνθρωποι το μπερδεύουν αυτό και δημιουργείται σύγχυση στους αναγνώστες.

3) Επιμέλεια Για Τη Σωστή Δομή Του Κειμένου

Μεγάλη σύγχυση στους αναγνώστες επίσης προκαλεί μια εικόνα κειμένου που έχει μεγάλες παραγράφους και προτάσεις. Μια τέτοια εικόνα φέρνει μεγάλη δυσαρέσκεια σε ένα αναγνωστικό κοινό και είναι σίγουρο ότι θα έχει άσχημο αντίκτυπο στη συνολική εικόνα μιας επιχείρησης ή ενός brand.

 

Για αυτό το λόγο στα άρθρα, και όχι μόνο, είναι απαραίτητο να γίνεται σωστή επιμέλεια κειμένου όσον αφορά τη δομή. Το κείμενο πρέπει να οργανώνεται σε παραγράφους και υποπαραγράφους που συνδέονται νοηματικά μεταξύ τους. Κάθε πρόταση πρέπει να αποτελείται από λίγες λέξεις και πρέπει μεταξύ των προτάσεων να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερες συνδετικές λέξεις.

4) Επιμέλεια Για Τον Έλεγχο Των Γεγονότων Και Των Στατιστικών Του Κειμένου

Κάθε κείμενο που έχει σκοπό να πείσει ένας μέρος του κοινού χρησιμοποιεί γεγονότα και στατιστικά. Τα γεγονότα αυτά και τα στατιστικά ο κειμενογράφος τα βρίσκει από διάφορες εμπεριστατωμένες πηγές στο διαδίκτυο. Η δουλειά ενός καλού επιμελητή είναι να πιστοποιεί αν τα γεγονότα και τα στατιστικά είναι αληθινά.

 

Ένας καλός επιμελητής είναι σε θέση να βρίσκει με ευκολία την πηγή όλων των γεγονότων και των στατιστικών που αναφέρονται σε ένα κείμενο. Η πιστοποίηση όλων αυτών των πληροφοριών είναι απαραίτητη για την αξιοπιστία του κειμένου και του κειμενογράφου στα μάτια του κοινού.

 Όταν πρόκειται για SEO άρθρα, αυτού του είδους η επιμέλεια ανήκει στο δεύτερο στάδιο δημιουργίας ενός άρθρου για το SEO.

5) Επιμέλεια για να αποδοθεί το σωστό νόημα στο κοινό

Ένας κειμενογράφος ξεκινάει να γράφει έχοντας μια συγκεκριμένη ιδέα που θέλει να αποτυπωθεί στο κοινό που θα τον διαβάσει. Πολλές φορές όμως αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς μπορεί να παρασυρθεί από το γράψιμο και να χρησιμοποιήσει λέξεις και εκφράσεις που δεν τον βοηθάνε.

 

Η δουλειά ενός επιμελητή είναι να βοηθήσει τον κειμενογράφο να επανέλθει στο αρχικό του πλάνο και να «χτίσουν» μαζί ένα κείμενο το οποίο θα προσελκύσει περισσότερο κοινό και θα αυξήσει τις πωλήσεις.

 

Θεωρείς πως θα γλίτωνες χρόνο αν κάποιος σου επιμελούνταν καθημερινά τα κείμενα? Μπορείς να μιλήσεις για το project σου με τη writelix και να βρούμε μια λύση που να συμφέρει κυρίως το πορτοφόλι σου! 

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr
Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε