Πως Γράφουμε Ένα Άρθρο για SEO? [Ο Μόνος Οδηγός που Χρειάζεσαι - 2023]

Κάνεις SEO? Έχεις blog στο site σου? Θες να προσεγγίσεις νέο κοινό? Θες να δώσεις αξία στους πιθανούς πελάτες σου? Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεσαι σωστά άρθρα και σε αυτόν τον οδηγό θα καλύψουμε το πως γράφουμε ένα άρθρο που και να μπορεί να ανέβει στη google, αλλά και να αρέσει στο κοινό. Θα τα σπάσουμε όλα σε απλά βήματα…

Θα χωρίσουμε την προετοιμασία για την συγγραφή ενός άρθρου σε 2 κατηγορίες: Την προετοιμασία που γίνεται για τους SEO σκοπούς του άρθρου και την γενική προετοιμασία που γίνεται να καθοριστεί η δομή, η οργάνωση και όλα τα παρεμφερή.

Είναι σημαντικό η προετοιμασία για το SEO να προηγείται της γενικής προετοιμασίας. Είναι επίσης καίριας σημασίας και μόνο το να υπάρχει προετοιμασία όταν μιλάμε για ένα άρθρο. Δεν γίνεται να επιλέξω ένα θέμα και να το αναπτύξω όπως μου βγει. Αυτό θα ήταν εύκολο για εμένα ώστε να γράψω το άρθρο γρήγορα, αλλά στη συνέχεια θα το κάνει δύσκολο για το κοινό να το επεξεργαστεί και να το διαβάσει και ακόμη πιο δύσκολο για τις μηχανές αναζήτησης να το ανεβάσουν ψηλά! 

1) Προετιμασία SEO

Έυρεση της βασικής λέξης κλειδί

 

Όταν είμαι στο σημείο μηδέν της δημιουργίας ενός άρθρου, η πρώτη μου ερώτηση είναι η εξής:  Ποια είναι η λέξη κλειδί? 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέξη κλειδί και ΟΧΙ λέξεις κλειδιά. Ένα σωστό άρθρο για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να είναι όλο εστιασμένο σε μια βασική λέξη κλειδί. Από εκεί και πέρα μπορώ να έχω και περίπου άλλες 2 δευτερεύουσες.

Γύρο από τη λέξη κλειδί διαμορφώνω το θέμα, τα υπο-θέματα, τα headings και όλη την υπόλοιπη δομή του άρθρου.  Οι ιδανικές λέξεις κλειδιά χαρακτηρίζονται από έναν ικανοποιητικό όγκο αναζητήσεων και χαμηλό ανταγωνσιμό.Για να βρει κανείς τις ιδανικές λέξεις κλειδιά για να γράψει άρθρα, μπορεί να χρησιμοποιήσει μερικά από τα παρακάτω εργαλεία: 

 

Τα περισσότερα από αυτά δεν είναι δωρεάν και δεν υπάρχει και λόγος να ψάξει κανείς για δωρεάν εργαλεία keyword research.Σε όλο τον κόσμο, αυτά που παρέχουν σωστές λέξεις και ενημερωμένα στατιστικά για την κάθε λέξη είναι επι πληρωμή και πολλά συνήθως έχουν κάποια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο. 

 

Έυρεση συναφών και νοηματικά σχετικών λέξεων κλειδιών

Αφού ξέρεις την βασική λέξη κλειδί γύρο από την οποία θα δομήσεις το άρθρο σου, σειρά έχει να βρεις τουλάχιστον 1 – 2 συνώνυμες και αρκετές συναφής.Τις συνώνυμες θα τις χρειαστείς, ώστε να μην παραφορτώνεις το άρθρο σου με την βασική λέξη κλειδί και αναγκάζεσαι να την επαναλαμβάνεις πολλές φορές. 

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

 

Για τη βασική λέξη κλειδί: Ανακαίνιση Σπιτιού Κάποιες συνώνυμες θα μπορούσαν να είναι: Αναδιαμόρφωση Σπιτιού, Ανακατασκευή Σπιτιού, Ανακαίνιση Οικείας, Ανακαίνιση Κατοικίας, Αναδιαμόρφωση χώρου 

Μετά θα χρειαστείς τις συναφής. 

 

Η google δίνει μεγάλη έμφαση στη νοηματική συνάφεια που έχει ένα κείμενο. Έτσι εξετάζει και ένα κομμάτι περιεχομένου που ανεβαίνει στον ιστό, με βάση τη συνάφεια (context).Για παράδειγμα, ένα άρθρο πάνω στα κρασιά, θα κερδίσει πολλούς βαθμούς στο SEO, αν μέσα στο κείμενο υπάρχουν θεματικά συναφής λέξεις όπως: 

 

  • Φιάλη
  • Αμπέλια
  • Κόκκινο κρασί 
  • Παλαίωση 
  • Βαρέλι
  • Μούστος 
  • Σταφύλλια 

2) Γενική Προετοιμασία

Ακόμη και η γενική προετοιμασία, βασίζεται κατά πολύ μεγάλο βαθμό στην SEO προετιμασία που έχουμε κάνει ήδη. 

Έρευνα Θέματος 

Τονίζουμε πως δεν είναι πάντα απαραίτητη. Όποτε γράφεις για θέμα το οποίο σου είναι είδη γνωστό, να αποφεύγεις στο ελάχιστο την εξωτερική έρευνα.

Δώσε στο κοινό την πληροφορία όπως την ξέρεις εσύ και όπως μπορείς να την μεταδόσεις εσύ.

Δεν είναι εύκολο να κάνεις το blog σου να ξεχωρίσει ανάμεσα στα χιλιάδες εκεί έξω.

Ωστόσο, αν με βάση τις γνώσεις που έχεις σε έναν τομέα μπορείς να πεις κάτι διαφορετικό ή (επίσης πολύ σημαντικό) να το πεις με διαφορετικό τρόπο από ότι το λένε οι υπόλοιπες σελίδες, έχεις τις προδιαγραφές να κάνεις το blog σου να ξεχωρίσει.Ακόμη και όταν δεν γνωρίζεις για ένα θέμα και θα πρέπει να κάνεις έρευνα, φρόντισε να δώσεις τη δική σου πινελιά. Μπορείς να δώσεις την ίδια πληροφορία, αλλά πιο κατανοητά, πιο οργανωμένα, πιο παραστατικά, πιο προσβάσιμα. 

Τίτλος

 

Ο τίτλος θα πρέπει οπωσδήποτε μέσα του να έχει τη βασική λέξη κλειδί. Μάλιστα, όσο πιο κοντά στην αρχή την έχει, τόσο το καλύτερο.

Από εκεί και πέρα δεν θα σου πούμε τίποτα σχετικά με το μέγεθος, το ύφος ή το στυλ του τίτλου.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο τίτλος πρέπει να έχει νούμερα και άλλα τέτοια ψυχολογικά trick… Τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία. Το μόνο που έχει σημασία είναι ο τίτλος να σου υπόσχεται μια επιβράβευση για να πατήσεις πάνω στο άρθρο.Τα κρυφά νοήματα, οι μεταφορές, οι ενιγματικοί τίτλοι κλπ είναι όλα χαζομάρες αν ο τίτλος δεν φέρει τουλάχιστον 20% CTR (Click Throught Rate).Τι να τον κάνω έναν έξυπνο τίτλο τον οποίο ο αναγνώστης βλέπει, θαυμάσει και προσπερνάει χωρίς να πατήσει.

Δημιουργία Headings

Κατά την δική μας άποψη, το 50% ενός σωστού άρθρου είναι τα αποτελεσματικά headings.

Headings θεωρούμε τους τίτλους πάνω από κάθε υποενότητα του άρθρου. 

 

Η κάθε υποενότητα ιδανικά απαρτίζεται από 50 με 200 λέξεις και μέσα της η κάθε υποενότητα μπορεί να περιέχει και αυτή headings. 

 

Πως να βρω ποιά θα είναι τα headings μου? 

 

  • Δες σε τι υπο-θέματα θα μπορούσες να σπάσεις το βασικό σου θέμα για να το αναλύσεις πιο εύκολα.
  • Σκέψου ερωτήσεις που μπορεί να έχει το κοινό σου πάνω στο θέμα και κάνε κάθε μια από αυτές ένα heading.
  • Χρησιμοποίησε ένα εργαλείο όπως το anwserthepublic.com, βάλε τη βασική σου λέξη κλειδί και πάρε ιδέες για το τι αναζητά ο κόσμος πάνω στην κάθε λέξη. Κάθε αναζήτηση που θα βρίσκεις είναι ένα πιθανό heading! 

Ο βασικός τίτλος του άρθρου ονομάζεται Heading 1 ή H1. Μετά, τα αμέσως επόμενα headings, τα headings δηλαδή κάτω από το H1, ονομάζονται H2. Τα headings κάτω από αυτά H3 κ.ο.κ.Τα headings βοηθούν τόσο τον αναγνώστη, όσο και τις μηχανές αναζήτησης να σκανάρουν το περιεχόμενό σου.

Έτσι, είναι εύκολο για την google να καταλάβει τι γράφεις και πως το γράφεις και έτσι να το κατατάξει πιο εύκολα.

Τον αναγνώστη τον βοηθάει να περιηγηθεί πιο εύκολα, να καταλάβει καλύτερα για τι πρόκειται το άρθρο και να δει ποιά τμήματα του άρθρου του φαίνονται χρήσιμα και να διαβάσει μόνο αυτά. 

Γράψιμο

Εισαγωγή 

Η εισαγωγή πρέπει να είναι σύντομη, ενδιαφέρον και περιεκτική. Ο τίτλος έχει κάνει την δουλειά του.

Έχει φέρει τον αναγνώστη μέσα στο άρθρο και διαβάζει την πρώτη παράγραφο, δηλαδή την εισαγωγή.

Η εισαγωγή αυτή θα πρέπει να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι έχει πάνω της τα μάτια που ήδη της έστειλε ο τίτλος και αυτή με τη σειρά της να οδηγήσει τον αναγνώστη στο κυρίως μέρος του άρθρου.

Αυτό μπορεί να γίνει είτε παρουσιάζοντας ξεκάθαρα το πρόβλημα που μπορεί να λύσει το άρθρο. Είτε αναφέροντας κάποιο ενδιαφέρον στατιστικό ή έρευνα. Είτε δίνοντας μια γενική είδηση που αφορά το κοινό.Η ιδέα για το πως θα τραβήξεις την προσοχή και πως θα γράψεις κάτι με τρόπο ώστε να κινήσεις την περιέργια του αναγνώστη να διαβάσει περισσότερο, είναι στην δική σου ευκαίρια. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν είναι πάντα απαραίτητη η εισαγωγή. Μπορεί το θέμα σου να μην χρειάζεται ιδιαίτερη εισαγωγή ή απλά μπορεί να μην έχεις τι να πεις. Καλύτερα μπες κατευθειάν στο θέμα τότε. Ο κόσμος έτσι κι αλλιώς θέλει να διαβάζει όσο το δυνατόν λιγότερο

SEO στην Εισαγωγή

Πρέπει να φροντίσεις η πρώτη πρόταση της εισαγωγής σου να περιέχει τη βασική λέξη κλειδί. Επιπλέον μέσα στην εισαγωγή, καλό θα ήταν και 2 με 3 φορές να έχεις και μερικές νοηματικά συναφής λέξεις κλειδιά. 

Υποενότητες

 

Γράψε το περιεχόμενο για κάθε ένα από τα heading σου.Φόντησε να κρατάς τις προτάσεις σου σύντομες (κάτω από 20 λέξεις), να αποφεύγεις την παθητική σύνταξη γιατί κάνει το κείμενο λιγότερο ευανάγνωστο και να γράφεις πάντα για το επίπεδο του κοινού σου.Δεν εντυποσιάζει κανέναν το να προσπαθείς να γράφεις ακαδημαϊκά. Αντιθέτως, ο κόσμος το ευχαριστιέται όταν το κείμενο είναι σε απλή γλώσσα, με εύκολες λέξεις και μπορεί να το διαβάζει πολύ εύκολα και με ροή. 

Επίλογος ή CTA

 

 

Τον επίλογο σαν επίλογο θα σου προτείναμε να τον αποφεύγεις. Από τη στιγμή που έχεις τα heading σου και μπορεί κανείς με ένα μικρό ανεβοκατέβασμα της σελίδας να δει τι αναλύεις μέσα στο άρθρο, δεν υπάρχει κάποιος λόγος να κάνεις ανακεφαλαίωση στο τέλος.Από την άλλη αυτό που μετράει είναι ένα ισχυρό Call To Action (CTA). Η παραπομπή δηλαδή που υπάρχει στο τέλος και παροτρείνει τον αναγνώστη να κάνει κάτι.Αυτή η παρότρινση μπορεί να έχει να κάνει με την αγορά κάποιου προιόντος, με την εγγραφή στο newsletter, με την ανάγνωση κάποιου άλλου άρθρου κλπ κλπ.

 

Πάντως μην αγνοείς το γεγονός ότι για να έφτασε κάποιος μέχρι το τέλος του άρθρου σου έδειξε εμπιστοσύνη σε αυτά που γράφεις. Οπότε είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσει την όποια παρότρινση του δώσεις.

Επιμέλεια - Τελική Μορφοποίηση

Συντακτικό, Γραμματική, Ορθογραφία

 

Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί ένα άρθρο, ανεξάρτητα από την χρυσή πληροφορία που μπορεί να περιέχει μέσα, χάνει όλη του την αξιοπιστία άμα έχει λάθη. 

Εικόνες

 

Λίγο ή πολύ οι εικόνες πάντα βοηθάνε όταν γράφουμε ένα άρθρο. Κάνουν πιο ευχάριστη την ανάγνωση και πολλές φορές μπορούν να επεξηγήσουν καλύτερα διάφορα σημεία μέσα στο άρθρο.Ότι αρέσει στον αναγνώστη, αρέσει και στις μηχανές αναζήτησης! 

 

Αφού οι εικόνες κάνουν την εμπειρία του χρήστη καλύτερη είναι πιο πιθανό η google να ανεβάσει ένα άρθρο με εικόνες ή και άλλα πολυμέσα όπως βίντεο, πίνακες και γενικά πλούσιο υλικό.Σίγουρα μια εικόνα θα πρέπει να υπάρχει και αυτή είναι η βασική πάνω πάνω στο άρθρο σου. 

SEO στις Εικόνες 

 

Κάθε εικόνα, που ανεβαίνει σε ένα blog έχει ένα alt text, ένα meta description και μια λεζάντα. 

 

Ενώ δεν χρησιμοποιείται και πολύ το τελευταίο, τα υπόλοιπα 2 είναι υψίστης σημασίας! Το alt text είναι το κείμενο που περιγράφει πολύ σύντομα την εικόνα και θα πρέπει να φροντήσεις μέσα σε αυτό να υπάρχει η λέξη κλειδί σου. Το ίδιο και στο description. 

 

Παράλληλα, πριν ανεβάσεις οτιδήποτε, θα πρέπει να φροντήσεις η λέξη κλειδί να είναι και στο όνομα του αρχείου. 

Linking 

 

Κάθε άρθρο έχει 2 τύπους link.

 

  • Αυτά που κατευθείνονται προς αυτό 
  • Αυτά που κατευθείνονται από αυτό

Ένα πετυχημένο άρθρο φτιαγμένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές των μηχανών αναζήτησης  πρέπει να περιέχει και από τα 2.

 

Τα links που θα προσθέσεις στο άρθρο σου πρέπει να είναι σίγουρα από και προς την ίδια σου τη σελίδα, αλλά είναι επίσης καλό να υπάρχουν links και προς άλλες σελίδες και είναι ακόμη καλύτερο να υπάρχουν links από άλλες σελίδες του διαδυκτύου! 

 

Θα σου άρεζε να έχεις συνέχεια τέτοια άρθρα για το blog σου. Έχεις όμως τον χρόνο να τα παράγεις συνέχεια, βρίσκοντας πάντα κάτι νέο να δώσεις στο κοινό σου? 

 

Εάν όχι, μπορείς να εμπιστευτείς την writelix που μέσω της αρθρογραφίας έχει ανεβάσει στη google πάνω από 20 ιστοσελίδες πελατών της! 

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Τι είναι η Δημιουργία Περιεχομένου-Writelix.gr
Αρχική Σελίδα
Τηλέφωνο
Ας Συνεργαστούμε